حجت الاسلام مهدی ربانی گفت : قلب انسان محل انقلاب است ودائما در حال تغییر ودگرگونی می باشد ودارای سه کارکرد می باشد که اولین کارکرد آن محل درک حقایق عالم می باشد
کد خبر: ۹۴۳۹۵۸۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

به  گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخمین، حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهرستان محلات در جمع کارکنان سپاه خمین گفت : تنها سرمایه نجات انسان در روز قیامت قلب سلیم است.

امام جمعه محلات گفت: قلب سلیم قلبی است كه پاك از شرك باشد، خالص از معاصی و كینه و نفاق باشد واز عشق دنیا تهی باشد، كه حب دنیا سرچشمه همه خطاها است، و بالاخره قلب سلیم قلبی است كه جز خدا در آن نباشد.

حجت الاسلام مهدی ربانی گفت : قلب انسان محل انقلاب است ودائما در حال تغییر ودگرگونی می باشد ودارای سه کارکرد می باشد که اولین کارکرد آن محل درک حقایق عالم می باشد وتنها قلب سلیم می تواند حقایق عالم رادرک کند وآن را مشاهده نماید ودر مقابل این قلب سلیم گناه ومعصیت است که قلب سلیم را خدشه دار می کند ونمی گذارد حقایق عالم را درک کنیم وباعث می شود که آیات خدا، روز قیامت ومعاد را تکذیب کنیم .

امام جمعه محلات گفت:دومین کارکرد قلب محل تاثیر پذیری از حوادث،سخنان ومواعظ می باشد ،مثلا حادثه کربلا یا حدیثی از چهارده معصوم ویا آیه ای از قرآن که قلب سلیم را تحت تاثیر قرارمی دهد واین قلب سلیم ،انسان را در مسیر خدا وانسانیت  سوق می دهد ودر مقابل این قلب سلیم قلب مریض است که نمی گذارد انسان سخنان امام معصوم خود را بشنود همانطوری که در روز عاشورا با سوت وکف به سخنان امام حسین (ع)گوش نکردند .

وی گفت :سومین کارکرد قلب محل عشق و محبت است  قلب باید محل عشق ومحبت خدا باشد که حب خداوحب دنیا با هم دیگر در یک قلب جمع نمی شوند وریشه همه کناهان انسان حب دنیا می باشد .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات