خبرهای داغ:
به همت بسیج دانشجویی فارس برگزار شد:

بررسی مسائل حوزه بانوان و خانواده استان فارس در قالب سلسله جلسات گفت و شنود

جلسه «گفت و شنود بانوان» با حضور مسئول امور بانوان استانداری فارس و مسئول امور بانوان شهرداری شیراز از سوی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی خواهران استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۹۱
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، جلسه «گفت و شنود بانوان» با حضور سرکار خانم یقطین، مسئول امور بانوان استانداری فارس و سرکارخانم رضایی، مسئول امور بانوان شهرداری شیراز از سوی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی خواهران استان برگزار شد.

در این جلسه که دانشجویان به مطالبه گری در موضوعات جمعیت و سقط جنین، طلاق و مسائل اقتصادی بانوان پرداختند، خانم یقطین اظهار داشت: ۵ استان در راستای مسائل مربوط به جمعیت قرارگاهی تشکیل دادند که استان فارس جزء این استان ها است که دومین اولویت آن پرداختن به مسائل بهداشت و درمان است و کمیسیون ویژه در جهت گزارش سقط جنین تشکیل شده است که در جلسه دوم ۱۴ مطب تعطیل شدند و شهرداری مرکز ناجی نفس را راه اندازی کرده است که در جهت مشاوره به افراد مراجعه کننده به این مطب ها می‌پردازد و همایشی نیز در باب این موضوع از طرف حوزه علمیه برگزار شد.
وی گفت: هیئت های اندیشه ورز مختلفی از جمله جمعیت و زیست عفیفانه و... تشکیل شده است که در هیئت اندیشه ورز زیست عفیفانه بررسی فروشگاههای عفاف و حجاب پرداخت شود که ۶۰ درصد کالاهای این فروشگاه های بررسی شده قابل قبول بودند و که در نظر داریم نمایشگاه عفاف و حجاب در شیراز در آینده برگزار کنیم و حدود ۱۰ روز پیش سند ارتقاء زنان را از مسدود قبلی بانوان استانداری تحویل گرفتیم دارای تناقض هایی بود و نیاز به اصلاح دارد و خانم یخ تین بیان کردند که همه شهرستانها کارشناس امور بانوان دارند به جز سه تا از شهرستان ها که شهرستانهای جدید و تاسیس هستند ایشان بیان کردند که استاندار که در جلساتی که با روسای دانشگاه‌ها دارند سند تشکیل و تحکیم خانواده به خصوص در بحث ازدواج را در اسفندماه ۱۴۰۰ تنظیم کردند.
یقطین در جواب اینکه اساتید دانشگاه شیراز دید مناسبی نسبت به جمعیت ندارند، گفت: باید از رئیس دانشگاه پیگیری کرد.
وی تصریح کرد: با مطالبه اجرای طرح خانواده متعالی مصوب شورای فرهنگ عمومی استان گفتند که مواردی اجرا شده و اجرای آن در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

در ادامه، رضایی مسئول امور بانوان شهرداری شیراز گفت: شهرداری پتانسیل خوبی برای کارهای فرهنگی و اجتماعی است و به مسئولین دوره قبل انتقاد داریم که چرا پیگیری هایی که در جهت راه اندازی کمیته عفاف و حجاب داشتند عملی نشده؟  اگرچه در این دوره سازمان فرهنگی شهرداری آن را راه اندازی کرده است.

وی، طرح خانواده متعالی را اساس کار خود دانستد و بیان کرد: گاهنامه تخصصی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) را داشتیم که فعالیت های اصلی خود را بر اساس خانواده جلو میبریم.

رضایی به مرکز ناجی نفس که به مشاوره افرادی که به سقط جنین می پردازد اشاره کرد و گفت: در آینده در نظر داریم که پردیس شهربانو در بلوار چمران به مناسبت هفته عفاف و حجاب را صورت دائمی راه اندازی کنیم.

وی  ادامه داد: همه مسائل مربوط به زنان برمی‌گردد به اخلاقیات و باید به آن به صورت روشنفکرانه و با دید جدید نگاه کرد.

رضایی از بودجه هایی که در بعضی از مسائل بانوان در نظر گرفته نشده انتقاد کرد و گفت: باید برای همه سطوح جامعه بانوان چه چادری و چه غیره راه حل مسئله داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار