آغاز طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در زنجان

زنجان_مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس با حضور دانش‌آموزان زنجانی در مجتمع امداد و نجات هلال‌احمر استان زنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۱۵
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛سید قاسم موسوی صبح امروز (۲۸ خردادماه) در حاشیه افتتاح طرح کاربینی میدانی طرح ملی دادرس دانش‌آموزان با بیان اینکه آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران اهمیت قابل توجهی دارد، یادآور شد: در این میان دانش‌آموزش، تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان حائز اهمیت است.

 

آغاز طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در زنجان

وی با بیان اینکه عینی‌سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه‌سازی شده در فراگیری بیشتر و تعمیق داشته‌های تئوری بسیار مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: بر همین اساس طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در قالب چهارمین دوره طرح ماه‌نشان با مشارکت سازمان جوانان هلال‌احمر و امداد و نجات اجرا می‌شود.

 

 

موسوی با یادآوری اینکه افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است و دانش‌آموزان تحت پوشش دادرس اعضای تیم امداد و ایمنی در مدارس هستند، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با کمک مدیران و معاونان مدرسه نقاط خطرپذیری مدرسه را که احتمال دارد، به دلیل وزش باد شدید و یا هر شرایط دیگر موجب ایجاد خسارت جانی و مالی شود را حذف و امن کنند.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: هلال‌احمر این استان آمادگی دارد تا آموزش کمک‌های اولیه را به هم‌وطنان علاقه‌مند به صورت رایگان ارائه دهد.

 

 

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان زنجان نیز در  ادامه این مراسم گفت: طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه برده و فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی را در میان دانش‌آموزان نهادینه کند.

 

 

فاطمه جمشیدی، طرح دادرس را یکی از کاربردی‌ترین طرح‌های سازمان جوانان دانست و اظهار کرد: کاربینی، تکمیل کننده آموزش‌ها در مدارس است که پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی و همکاری و هماهنگی آموزش‌وپرورش بیش از ۷۰ تیم دادرس تا مهرماه امسال‌ از بخش‌های مختلف پایگاه‌های امدادی استان بازدید و ضمن تکمیل آموخته‌های امدادی، اوقات فراغت خود را به نحو شایسته پر کنند.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی یکی از پایه‌ها و ارکان مهم در تحقق اهداف سند تحول بنیادین محسوب می‌شود، عنوان کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، دانایی دانش‌آموزان منجر به توانایی می‌شود که باید از کودکی مقاوم تربیت شوند.

 

 

حسین میرزایی با بیان اینکه طرح دادرس کمک می‌کند تا دانش‌آموزان در شرایط سخت آمادگی داشته باشند تا منجر به کاهش آسیب‌های جانی و مالی شود، افزود: این اداره‌کل در کنار جمعیت هلال‌احمر استان قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان بیشتری تحت پوشش طرح دادرس قرار گیرند.

 

 

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های این طرح مهارت‌محور است و با سلامتی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه دخیل  بوده و مثمرثمر است، تاکید کرد: در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است و غرفه‌ای نیز  برای هلال‌احمر استان زنجان لحاظ می‌کنیم تا برنامه‌های خود را ارائه دهند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار