به همت معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان؛
زنجان-دوره‌ یک‌ روزه آموزش و توانمندسازی مدیران اجتماعی حوزه‌ها، پایگاه‌ها و مدیران محلات ناحیه زنجان توسط معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۷۹۹
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛دوره‌ یک‌ روزه آموزش و توانمندسازی مدیران اجتماعی حوزه‌ها، پایگاه‌ها و مدیران محلات ناحیه زنجان توسط معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج) برگزار شد.

دوره آموزش و توانمندسازی مدیران اجتماعی برگزار شد

 

در این دوره یک‌روزه که با حضور فلاح، مدیر آموزش،پیشگیری و آگاه سازی معاونت اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، فراگیران با موضوعاتی از قبیل مسئله‌یابی و تدوین برآورد وضعیت محلات آشنا شدند.

 

حسین قاقه‌ای، معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی(عج) در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان هدف از اجرای این دوره را تبیین و تدوین نقشه راه به منظور ارزیابی و شناخت ساختارهای موجود در محله، شناسایی ظرفیت‌ها و آگاهی از میزان بروز آسیب هاي اجتماعي محله و اجرای برنامه هایی در راستای کاهش آلام مردم و گروه‌های آسیب پذیر ونیزمیزان تأثیر گذاری آن در اجرای برنامه‌های اجتماعی در سال جاری عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد:از آنجائیکه هدف اصلی حذف و کاهش مشکلات و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی اساس کار مجموعه بسیج بوده و به مصداق همیاری و مردم داری سعی در آگاه‌سازی و حذف مشکلات مردم ضرورت یافته لذا با اقدامات فرهنگی و توجه به خودآگاهی مردم نسبت به عوامل ایجاد میزان خطرپذیری سلامت اجتماعی و روانی آحاد مردم در عرصه های فردی .اجتماعی و خانوادگی و رفع مشکلات عمومی آنان مدنظر بوده لذا ضرورت تربیت جوانان مومن و معتقد در جهت حفظ سلامت مردم و صیانت ازگروههای آسيب پذیر با برگزاری دوره های توانمند سازی و کنشگری آنان در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشگیری از آسيب مدنظر بوده است.

 

گفتنی است در ادامه کارگاه‌هایی با موضوع تحکیم خانواده و پیشگیری ازطلاق، توسط حجت الاسلام و المسلمین موسوی -معروف به فاضل خراسانی-، کارگاه پیشگیری از اعتیاد و روشهای فرایند درمانی مبتلایان، توسط دکتر موسوی زاده از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و کارگاه مددکاری اجتماعی، توسط دکتر مجید محمدی از اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

ارسال نظرات