سردار اکبری در آیین شب شعر شهدای ایل در شهرکرد،با تأکید بر نیاز جامعه به وحدت، یکی از اهداف کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری را وحدت اقوام و مذاهب عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۷۴
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) عصر امروز در برنامه شب شعر شهدای ایل به مناسبت کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس ومدافعان حرم و شهدای عرصه سلامت، به جرقه اولیه برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری، اشاره کرد که فرموند؛ این کنگره هم توجه مردم و هم توجه مسئولین را به عشایر جلب خواهد کرد.

سردار اکبری تصریح کرد: جرقه ای که زده شد و باعث شد کنگره ۱۱ هزار شهید عشایری برگزار و در همان ابتدا چهارمحال و بختیاری برای میزبانی این کنگره اعلام آمادگی نماید؛ وصیت نامه یکی از شهدای عشایری این استان است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام ) با اشاره به وصیتنامه یکی از شهدای عشایری (سردارشهید فتاح مومنی) « این شهید وصیت کرده بود، اگر توفیق شهادت در راه خدا پیدا کردم و اگر جسدم به دست شما رسید، اگرچه زحمت است برای شما مرا در زادگاهم روستای لندی تشییع نمایید زیرا من برای لندی مثمر ثمر نبودم ولی شاید به برکت خون من و دیگر شهداء، اولا در خود روستا تحرکی ایجاد شود و به انقلاب وفادارتر و ادامه دهنده راه شهیدان باشند، ثانیا موجب می شود مسئولین محترم جمهوری اسلامی توجه و عنایت بیشتری نسبت به این روستای محروم داشته باشند.» وصیتنامه این شهید بزرگوار را عامل توجه به سمت شهدای جامعه عشایری دانست.

سردار اکبری ادامه داد: امروز شاهد برگزاری اولین کنگره شهدای جامعه عشایری هستیم که با تلاش بیش از دو سال همه مجموعه های سپاه، استانداری، ادارات مختلف با هدایت نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، انجام گرفت.

وی تقدیم 11هزار شهید در راه انقلاب اسلامی را مایه افتخار دانست و عنوان کرد: مردم چهارمحال و بختیاری بر خود می بالند و احساس غرور می کنند که میزبان خانواده شهدای عشایر کشور هستند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در پایان با تأکید بر نیاز جامعه به وحدت یکی از اهداف کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری را هم وحدت اقوام و مذاهب عنوان کرد.

ارسال نظرات