سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهاد تبیین آغاز گر تولید ادبیات تازه راجع به شناساندن حقایق انقلاب و خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه های نظام سلطه می باشد.
کد خبر: ۹۴۳۹۹۵۴
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به بخشی ازدستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: با گذشت چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران، به کشوری صاحب اندیشه، تکنولوژی و تاثیرگذار در جهان تبدیل شده است و جایگاه ممتاز در میان کشورهای جهان به ویژه کشورهای مسلمان پیدا کرده است.

جابری انصاری با بیان‌ اینکه دستاورهای ایران اسلامی واقعیتی غیرقابل انکار و کتمان ناشدنی است اظهار داشت: اگرچه کاستی هایی نیز در این میان وجود دارد، اما اینکه چرا این پیشرفت ها کمتر دیده می شود یا بعضاً اصلا در نظر گرفته نمی شود و در عوض کاستی ها با بزرگنمایی انعکاس می یابد، سوال مهمی است که ذهن هر ایرانی آزاده که دل در گرو انقلاب و میهن اسلامی دارد را به خود مشغول می سازد.

به گفته وی، نادیده گرفتن همه این پیشرفتها و تبدیل همه نقاط قوت و مثبت به نکات منفی و بمباران افکار عمومی با اخبار بد و ناامید کننده نه تنها طبیعی نیست بلکه بوی دسیسه به خوبی از آن به مشام میرسد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز مطرح کرد: این توطئه ای است که رهبر معظم انقلاب، سالها پیش از آن پرده برداشته و آن را برملا کردند که همه این توطئه ها با صرف میلیاردها دلار در رسانه های فارسی زبان، با تعریف و تولید هدفمند محتوا برای واژگون نشان دادن واقعیات ایران و به منظور تاثیرگذاری بر مردم ایران، به ویژه جوانان است.

وی با بیان اینکه توطئه و دسیسه دشمنان ملت و انقلاب مشخص است و باید چه کرد، گفت: در این موارد رهبر معظم انقلاب راه را از چاه برای ما روشن کرده که برای مقابله با این دشمنی ها، مقوله "جهاد تبیین" به واقع یکی از مهمترین تدابیری است که از سوی ایشان مطرح شده است.

سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز کلید واژه جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب را مطرح کرد و گفت: جهاد تبیین را میتوان آغازگر تولید ادبیات تازه درباره دو جنبه شناساندن حقایق انقلاب و خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه های نظام سلطه دانست.

جابری انصاری با تاکید بر اهمیت مساله "آگاه سازی" و "تبیین حقایق" مهم ترین پادزهری است که می تواند زهر هجمه ها و تبلیغات را خنثی کند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب امکانات ناشی از فضای مجازی و رسانه ای برای روشنگری و پاسخ به ابهامات را مغتنم خوانده و فرمودند : البته اصل قطعی در قضیه جهاد تبیین و بازگویی حقایق، استفاده از شیوه های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی، و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری در مواجهه با افکار عمومی است.

وی  منظور از تبیین را بیان واقعیات امیدآفرین دانست و تاکید کرد: برخلاف آسان به نظر رسیدن این موضوع، مقوله ای بسیار حساس و پیچیده است، در این جهاد از یک سو نباید واقعیات را نادیده گرفت و از سوی دیگر چنان باید توصیف کرد که هیچ نشانه ای از امید در آن باقی نماند.

انصاری با بیان اینکه تبیین واقعیات یعنی روایت مشکلات و چالش های کشور با در نظر گرفتن تمام مشکلات و کاستی ها است، گفت: در سایه چنین تبیینی است که مردم میتوانند به چشم انداز روشن و واقعی از شرایط موجود در کشور دست یافته و در مسیر بهبود آن تلاش کنند.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی مردم ایران نیازمند اعتماد به سیاستمداران خود هستند و تنها در سایه این اعتماد است که می توانند با آن ها همکارهای لازم را برای پیشرفت داشته باشد.

انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه به یکی از مهمترین اثرات این اعتماد اشاره کرد و افزود: ناامیدی دشمنان از توطئه ها و دسیسه ها علیه انقلاب و ملت است که همه نقشه های آنها را برآب خواهد کرد.در نهایت برماست که امروز دقیقا برعکس فضای یأس و انحطاطی که تلاش می شود برای انقلاب ترسیم کنند، گام برداشته و در مقابل یأس به جامعه امید دهیم و نکات مثبت را بیشتر تبیین کنیم.

وی در پایان یادآوری کرد: به یاد داشته باشیم انقلاب با دل مردگی میانه ای ندارد و تبیین افق روشن آینده و راه سختی را که تاکنون آمده ایم تکلیف همه ما می باشد.

خبرنگار: سپیده بهرامی

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها