خبرهای داغ:
تبریز- اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در پیامی به‌مناسبت سالروز شهادت دکتر «مصطفی چمران» عنوان کرد: این شهید بزرگوار جلوه ناب و بی‌نظیر یک دانشمند مسلمان مکتبی و الگویی برای میان تخصص و تعهد بود.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۴۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با صدور پیامی، 31 خرداد سالروز شهادت شهید «مصطفی چمران» را گرامی داشت.

در این پیام آمده است:

باسمه‌ تعالی

۳۱ خرداد سالروز شهادت بزرگمرد عرصه علم و عمل شهید مصطفی چمران است؛ همان مجاهدی که لحظه به لحاظ حیات پربرکت خویش را با نهضت امام خمینی (ره) و سرانجام در راه همان نهضت به شهادت رسید.

از این رو است که امام راحل در پیام مهم به مناسبت شهادت ایشان فرمود: «چمران عزیز جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و با آن ختم كرد. او در حيات با نور معرفت و پيوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار كرد. او با سرافرازی زيست و با سرافرازی شهيد شد و به حق رسيد.»

این شهید بزرگوار جلوه ناب و بی‌نظیر یک دانشمند مسلمان مکتبی است که الگوی زیبایی از پیوند میان تخصص و تعهد و نیز علم، عمل، اخلاق و ایمان را برای نسل‌های پس از خود به یادگار گذاشت.

نامگذاری سالروز شهادت این سردار عرصه جهاد و ایثار به‌عنوان روز بسیج اساتید، بهانه‌ایست تا جامعه علمی کشور به‌ویژه مدرسان و استادان عزیز کشورمان، رسالت خطیر و مهم خود را در حفظ و ترویج تفکر بسیجی همراه با کوشش و جهاد علمی فراموش نکرده و راه این شهید گرانقدر را سرلوحه حرکت خویش قرار دهند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای سرافراز ایران اسلامی خاصه دانشمند مومن و انقلابی شهید دکتر مصطفی چمران، روز بسیج اساتید را خدمت همه اساتید و پژوهشگران محترم استان آذربایجان شرقی تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیق تداوم راه شهدای عزیز میهنمان در سایه الطاف الهی و هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) آرزومند است.

ارسال نظرات