فرمانده بسیج پایگاه مقاومت شرکت توزیع برق شمال کرمان؛
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع شمال برق استان کرمان گفت: هر اکیپ بازرسی و پایش شامل سه نفر متخصص بسیجی از شرکت توزیع هستند و مراقبت از موارد مورد تفاهم نامه را بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۸۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، محمد علی امیری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع شمال برق استان کرمان در گفتگو یی  در خصوص نظارت بر برق ادارت توسط بسیجیان این واحد توزیعی گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی که کشور و استان با آن روبه رو  است و متاسفانه با کمبود برق روبه رو هستیم، برای عبور از این چالش و بحران این پایگاه مقاومت، زیر مجموعه بسیج ادارات استان اقدام به عقد تفاهم نامه هایی با اکثریت ادارات و سازمان های دولتی در راستای رفع چالش های برق کرده است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ها با موضوعیت، سرقت سیم های برق،  مدیریت و پایش مصرف برق منعقد شده است که همه روزه بعد از انعقاد قرار داد  ۱۰ گروه از بسیجیان شرکت توزیع برق به ادارات اعزام می شوند و موارد سیم سرقتی و پایش مصرف برق را مورد ارزیابی و نظارت قرار می دهند.

امیری ادامه داد: تا کنون اکثر ادارات پر مصرف برق مورد بازدید و چایش قرار گرفتند که همه آنها  اخطار قطع برق  را دریافت کرده اند و به زودی هم نام اداراتی که حایز قطعی برق هستند،  اعلام و برق  آنها نیز  قطع خواهد شد تا جدیت امر بر همه محرز شود.

وی تاکید کرد: هر اکیپ بازرسی و پایش شامل سه نفر متخصص بسیجی از شرکت توزیع هستند و ۱۰ گروه ۳ نفر در سطح شهر ستان کرمان مراقبت از موارد مورد تفاهم نامه را بر عهده دارند.

امیر تاکید کرد: اداراتی هستند که بار مصرفی بسیار بالایی دارند ضمن اینکه برق حمایتی خودشان را مانند موتور های دیزل و ژنراتورهای برق اظطراری را در سطح اداره دارند اما به برق شبکه بار وارد می کنند، که یکی از برنامه های مورد تایید ما قطع برق این ادارات در اوج مصرف برق است تا از موتور های تولید برق خود در راستای کاهش مصرف برق بهره برده و استفاده کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع برق شمال استان افزود: اگر در کشور دچار بحران هستیم باید با تمام ظرفیت و امکانات حامی کشور باشیم تا از چالش عبور کنیم بنابراین اداراتی که می توانند برق خود را در اوج مصرف تامین کنند باید در ساعات اوج بار، خود خواسته اقدام به قطعی برق شبکه کنند.

وی تاکید کرد: ادارات باید ۳۰ درصد از مصرف برق خود را در پیک بار کاهش دهند که این دستور هم مصوبه هیات وزیران است و هم ادارات صمت نیز به عنوان ناظر طرح بر واحد های تولیدی با کاهش بار ۴۰ درصدی تعیین شده اند.

امیری اضافه کرد: در بخشنامه مورد بررسی قطعی برق چنانچه اداره ایی کاهش بار را انجام نداد و شرکت توزیع برق آنها را قطع کرد تا تعهد کتبی مدیران آن مجموعه به ثبت نرسد اقدام به رفع قطعی نخواهد شد.


فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع برق شمال استان اذعان کرد: طرح بازرسی و پایش  از ۱۵ خرداد و تا ۱۵شهریور ادامه خواهد داشت و امیدواریم که ادارات استان نسبت به کاهش ۳۰ درصدی بار مصرفی اهتمام ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات