خبرهای داغ:
استاد بسیجی در هر عرصه‌ای که تارُک آن را جهاد، مزین کرده باشد حاضر خواهد بود از جهاد خودسازی تا جهاد سازندگی، از جهاد با نفاق داخلی تا جهاد با دشمن خارجی، از جهاد تبیین تا جهاد در جنگ روایت.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

خبرگزاری بسیج از قم_حامد عبداللهی: سالگشت شهادت دکتر مصطفی چمران، یادآور تقاطع عشق، ایمان، دانش و جهاد است که به معراج شهادت می‌انجامد. بسیجی میدان‌دار صحنه‌های جاویدان تاریخ است که در گردش حوادث زمان، با بصیرتی تمام، کار را تمام می‌کند و در بزنگاه پیچ‌های تاریخی، نقش بی‌بدیل خود را با امضای خون به پایان می‌رساند.

چمران نمادی از اخلاص، تقوا، علم و عمل است که در قامت استادی چریک، سیاستمداری انقلابی و جهادگری بی‌مرز در سپهر ایران اسلامی رخ نمود و لبریز از عرفان انقلابی بود. معرفت چمران، نه در واژه‌سازی‌ها که در نیمه‌شب‌های سنگر و جبهه و نه در پای تخته و تدریس که در جولانگاه نفس و در جدال برای کندن از دنیا و رسیدن به عشق متعالی و مطلق، پیدا و پنهان می‌شد؛ همچون رازی نهفته در دل عاشقی بی‌تاب که از رنگ رخسارش هویدا می‌شود.

استاد بسیجی، اگر بخواهد الگویی برای خود داشته باشد چه کسی بالاتر و دستیافتنی‌تر از چمران عزیز که دنیا را دید و از دنیا برید، قله‌های دانش را در نوردید و به تواضع رسید، صد دله را یک دله کرد و سیمرغ وجود را در خاکستر ققنوس به تکثیر وحدت رسانید.

استاد بسیجی در مقام تدریس و تعلیم و تربیت، وظیفه دارد که امانت نسل‌های پیشین را به جوانان پرشور امروز تحویل دهد و بار امانت انقلاب را به سرمنزل برساند. استاد بسیجی در مقام دانش‌پژوهی و دانش‌افزایی وظیفه دارد بر لبه‌های تخصص، فناوری و نوآوری گام نهد و مرزهای دانش را بگستراند تا کشور را از دستیازی دشمن بی‌نیاز سازد و دست نیاز را به کمر همت و زانوی استقامت بنهد تا کاری کند کارستان.

استاد بسیجی در هر عرصه‌ای که تارُک آن را جهاد، مزین کرده باشد حاضر خواهد بود از جهاد خودسازی تا جهاد سازندگی، از جهاد با نفاق داخلی تا جهاد با دشمن خارجی، از جهاد تبیین تا جهاد در جنگ روایت. استاد بسیجی از آبرو و مال و جان می‌گذرد تا نشان دهد نه طلبگار انقلاب که بدهگار آن بوده است.

بسیج اساتید، بزمی است از رزم‌آوران ولایت‌ که در کنار دیگر نیروهای انقلابی و جهادی، تکلیفی سترگ و بی‌بدیل دارند. آنان در بازشناسی مبانی انقلاب، شاخص‌های مکتب الهی امام خمینی و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی از بیانات و رهنمون‌های رهبر حکیم انقلاب باید پیشتاز باشند تا هم عموم مردم و هم جوانان را پای کار انقلاب و از آن بالاتر صدور انقلاب، نگه‌دارند تا مبادا فتنه‌های موسمی و فرسایشی که گاه با مارهای خوش خط و خال و پرسابقه از نهان‌گاه‌ها زهرافشانی می‌کنند امت را از توجه به اشارت‌های ولایت غافل سازند.

اکنون در برهه‌ای که گام‌های تمدن‌سازی نوین به اراده آهنین ملت ایران برداشته شده بیش از گذشته لازم است دانشمندان مکتبی، به خناسان و شایعه‌سازان و خرابکاران و خیانت‌ورزان و جماعت پشیمان و غربگرا، توجه داشته باشند تا مبادا شکوه پیروزی انقلاب و چکاد آرمان‌های اسلام ناب، به نیرنگ ملون‌صفتان، ملوث گردد.

باشد که مؤمنان در جاده جهاد علم و عمل، به میعاد رستاخیز ظهور برسند و به جرگه «رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ» بپیوندد و در جشن رجعت « مِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ» با « مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ » به تماشای خورشید عالمتاب بنشینند تا شاهدان « لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ » باشند. ان‌شاءالله

حامد عبدالهی، عضو کانون نخبگان یادداشت‌نویس بسیج اساتید،مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها