به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمود حسینی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در این سالها در دورههای مختلف مدیریتی رویکردهای مختلفی داشته است.
وی ادامه داد: در مرحله اول سازمان تبلیغات اسلامی با رویکرد تبلیغ سنتی و نفر به نفر پیش رفت، اعزام مبلغ و شناسایی مبلغین و مبلغات، هیئات و اعضای فعال مساجد، ادارات، کارخانجات، بازار و … از فعالیتهای سازمان در این دوره بود. در وهله دوم رویکرد به سمت ایجاد ساختارها و تشکلها پیش رفت و در آن دوران تشکلهای دینی از جمله اتحادیه انجمنهای اسلامی، شورای هیئات مذهبی، کانونهای فرهنگی تبلیغی، کانون مداحان و دیگر تشکلها تشکیل یافت.
حجت الاسلام حسینی سپس ابراز داشت: در دوره مدیریتی فعلی نیز هدف توسعه این تشکلها و فعال کردن تشکلهای میانی و استفاده از ظرفیتهای مردمی در امر تبلیغ و عمومی سازی تبلیغ است.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در هر مرحله سازمان تبلیغات اسلامی گامی روبه جلو برداشته و در زمان مدیریت حجت الاسلام و المسلمین قمی نیز شاهد پوست اندازی در سازمان هستیم و جلوه جدیدی از تبلیغات و نقش آفرینی در جامعه و تلاش برای راهبری فرهنگی نمایان شده است.
وی سپس گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این دوره مدیریتی با تمامی گروههای مردمی در ارتباط بوده و با تسهیل گری و راهبری به دنبال انجام فعالیتها و برنامهها توسط خود مردم است و در این راستا از ظرفیت نخبگان جامعه بهره میبرد.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در دوره جدید مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی میخواهد تمام افراد را زیر چتر تبلیغی قرار دهد و هر فردی با بهره گیری از تخصص خود در تبلیغ دین مؤثر باشد و در راستای ظهور و بروز دین در جامعه قدم بردارد.
وی سپس افزود: امروز سازمان تبلیغات اسلامی نقش ویژه ای در فعالیتهای اجتماعی دارد و در دوران شیوع کرونا نیز شاهد اقدامات متعدد اجتماعی و فرهنگی توسط تشکلهای مردمی با بهره گیری و حمایت معنوی سازمان بودیم.
حجت الاسلام حسینی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برنامههای مختلف فرهنگی و اجتماعی را راهبری میکند و خود قصد ورود مستقیم به فعالیتها و به اصطلاح تصدی گری را ندارد.
جهاد تبیین وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است
وی با بیان اینکه جهاد تبیین وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای روی جهاد تبیین دارند و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی بخش عمدهای از فعالیتها را معطوف به این موضوع کرده است.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: بخش قابل توجهی از جهاد تبیین در حوزه رسانه و فضای مجازی است و برای همین منظور نگاه ویژه ای به فعالیتهای تبلیغی و تبیینی و تولید محتوا در فضای مجازی داریم.
بنیاد هدایت یکی از کارهای ابتکاری سازمان تبلیغات اسلامی
حجت الاسلام حسینی در خصوص اقدامات ابتکاری این سازمان نیز گفت: بنیاد هدایت یکی از کارهای ابتکاری سازمان تبلیغات اسلامی است. این طرح با هدف ارتباط بیشتر و مؤثر روحانیت و مبلغین با اقشار مختلف جامعه انجام میشود.
وی ابراز داشت: روحانیون در طرح بنیاد هدایت، در میدان و در صحنههای مختلف کنار مردم هستند. روحانیون و مبلغان به دنبال رفع نیازها و حل مشکلات و آسیبهای اجتماعی محلات و مناطق مختلف شهرها و روستاها هستند.
وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهاد متولی اجرای برنامههای مذهبی و حکمرانی دینی در جامعه بوده و تلاش میکند عرصه را برای مردم و نقش آفرینی فرهنگی و دینی مردم فراهم سازد.
به دنبال تحقق تمدن توحیدی هستیم
حسینی با تاکید بر اینکه به دنبال تحقق تمدن توحیدی هستیم، گفت: تبلیغات اسلامی یکی از مردمیترین نهادهایی است که در ۴۱ سال گذشته در خدمت مردم در حوزه دین، فرهنگ و انقلاب بوده است.
وی سپس از رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در احیا و سازمان دهی تشکلهای دینی خبر داد و گفت: بحث فرزند آوری و رشد جمعیت نیز دیگر رویکرد اصلی سازمان در این دوره مدیریتی با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: این سازمان بنا دارد در نهضت پیشرفت بانوان، تمام بانوان بتوانند در عرصههای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ورود کرده و نقش آفرینی کنند و تأثیر گذار باشند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با شبکه سازی بین تشکلهای مذهبی و اقشار مختلف مردم به دنبال تقویت و توسعه این شبکهها است و هدف بر این بوده که با همراهی مردم قدمهای بزرگی برداریم و ان شاء الله به سرمنزل مقصود که همان تمدن نوین اسلامی است، برسیم.