خبرهای داغ:
رئیس اتاق فکر اسلامی‌سازی دانشگاه‌های کشور:
رئیس اتاق فکر اسلامی‌سازی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه افق دید شهید چمران تنها عالم ماده نبود، گفت: انسان ماتریالیسم مانند کرم خاکی است و زمانی که آن را بالا میاوریم دوباره در تلاش است تا به خاک باز گردد.
کد خبر: ۹۴۴۰۳۷۸
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان روز گذشته در آئین گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید که همزمان با سالروز شهادت شهید مصطفی چمران در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در روز شهادت این شهید بزرگوار در محضر مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم که روز شهادت ایشان به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با عنایت به تمام ابعاد شهید چمران به عنوان یک استاد برجسته از این طرح استقبال کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شهید چمران را الگوی انسان‌های والا قرار دادند و فرمودند مثل شهید چمران بمیرید، عنوان کرد: ملائکه به دلیل اینکه توجهی به ابعاد وجودی انسان نداشتند، زمانی که خداوند در نظرداشت خلیفه‌ای را در زمین خلق کند، آن‌ها مخالفت کردند.

رئیس اتاق فکر اسلامی‌سازی دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه خداوند در پاسخ به ملائکه فرمودند که چیزهایی که من می‌دانم، شما نمی‌دانید، مطرح کرد: شهید چمران که رتبه نخست رشته خود را داشت، تمام آن را کنار زد و به بیابان‌ها آمد و به دفاع از انقلاب پرداخت تا این‌گونه ملائکه را شرمنده کند.

وی با بیان اینکه افق دید شهید چمران تنها عالم ماده نبود، خاطرنشان کرد: انسان ماتریالیسم مانند کرم خاکی است و زمانی که آن را بالا میاوریم دوباره در تلاش است تا به خاک و همان جایی که بوده باز گردد.

گرجیان افزود: شهید چمران نه تنها افق ماده و افق عقل را درید بلکه به عالم الله راه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز با پدیده مسلمان ماتریالیسم مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) ابتدا به آزادی خواهان گفت به مسیر درست برگردید و سپس شهید چمران را به عنوان الگو برای این افراد معرفی کرد.

رئیس اتاق فکر اسلامی‌سازی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه خداوند شناسنامه انسان را مشخص کرده است، یادآور شد: خداوند زمانی که بخواهد به بندگان خود نظر کند این نظر به واسطه ائمه معصومه(ع) و انسان‌های کامل انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این افراد هم خودشان را شناخته و هم خدای خودشان را شناخته‌اند، بیان کرد: ما روحانیون باید حقیقت‌گرا باشیم و در مواردی از افرادی همچون شهید چمران درس بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها