خبرهای داغ:

خودروی حامل گیاه «چلم» قاچاق در شاهرود

شاهرود_ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: خودروی نیسان واژگون شده حامل گیاه «چلم» قاچاق توسط نیرو‌های انتظامی توقیف شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۳۲
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

خودروی حامل گیاه «چلم» قاچاق در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا کشاورزیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این خودروی نیسان سپیده دم امروز در سه راهی تاش شهرستان شاهرود دچار واژگونی شد که با حضور ماموران نیروی انتظامی شهر مجن سرنشین و راننده مجروح به مراکز درمانی انتقال یافتند.
او با اشاره به اینکه رویشگاه گیاه «چلم» بیشتر در جنگل‌های شمال است، تصریح کرد: قطع و برداشت این نوع گیاه بدون مجوز از منابع طبیعی جرم است، افراد سودجو بیشتر به هنگام نیمه شب مبادرت به حمل این نوع گیاه به سمت شهر‌های بزرگ می‌کنند.
کشاورزیان با بیان اینکه از «چلم» برای مصرف در گل فروشی‌ها استفاده می‌شود، افزود: قطع این مقدار از گیاه توسط متخلفان خسارتی معادل ۵۰۰ میلیون ریال به منابع طبیعی وارد کرد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود اظهار کرد: خودروی توقیفی به پارکینگ و محموله غیر مجاز «چلم» به این اداره بارگیری و حمل شد تا متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شوند.
او افزود: در سالجاری این سومین محموله «چلم» قاچاق است که کشف و ضبط می‌شود.
کشاورزیان از مردم خواست با مشاهده هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی از طریق تلفن ۱۵۰۴ به این اداره گزارش دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها