خبرهای داغ:
سرپرست صداوسیمای مرکز همدان خبر داد

تولید و پخش ۲۰مستند تلویزیونی از زندگی سرداران و فرماندهان شهید استان همدان

همدان-سرپرست صداوسیمای مرکز همدان گفت: به مناسبت برگزاری کنگره ۸هزار شهید استان همدان ۲۰مستند تلویزیونی از زندگی سرداران و فرماندهان شهید استان همدان در دوران دفاع مقدس تهیه و پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۴۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، کیوان الوندی در آیین رونمایی از مستند «حیدر جان» در کنار گلزار شهدای روستای تکه نهاوند در جمع مسئولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: امسال صدا و سیمای مرکز همدان ۲۰ مستند فاخر در مورد زندگینامه و رشادت‌های فرماندهان و سرداران شهید استان همدان به مناسبت برگزاری کنگره ۸هزار شهید استان همدان تولید و پخش می‌کند.

وی گفت: «حیدر جان» دومین مستند تلویزیونی تولید مرکز همدان  با موضوع زندگی  سردار شهید «حیدر سهرابی»، شهید شاخص سال ۱۴۰۱ نهاوند در استان است که از آن رونمایی می‌شود.

سرپرست صداوسیمای مرکز همدان افزود: مستند زندگی  سردار شهید «حیدر سهرابی» معاون گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر»  دومین تولید صداوسیمای مرکز همدان است و به زودی از زندگی ۲۰ سردار شهید استان مستند تلویزیونی تهیه و پخش می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت جدید دکتر جبلی در رأس سازمان صداوسیما گفت: رویکرد جدید سازمان صداوسیما عدالت محوری در تولید برنامه‌های تلویزیونی در تمامی نقاط کشور به خصوص در روستاها است و بر همین اساس این مرکز نیز سال گذشته و امسال  در ایام ۲۲ بهمن و روز قدس ویژه برنامه‌هایی را به صورت زنده از روستاها در قاب شبکه استانی و سراسری پخش کرد.

امام جمعه  نهاوند نیز در این مراسم گفت: افتخار این را داشتم که مدتی در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس در خدمت سردار شهید سهرابی باشم و ایشان جزو بهترین نیروهای تیم حفاظتی من  در دوران اوج حمله گروهک‌ها و منافقین خبیث بودند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، سردار شهید حیدر سهرابی را نمونه کامل از یک مومن و مبارز انقلابی و وفادار به ولایت دانست و گفت: نسل امروز باید این شهید بزرگوار را به عنوان الگوی دینی و اخلاقی و مدیریتی خود قرار دهند و نهادهای متولی کار فرهنگی نیز باید از زندگی این شهدا کتاب فیلم و خوراک فرهنگی در فضای مجازی تهیه و تولید کنند که البته این کار صداو سیمای مرکز همدان ارزشمند است.

فرمانده سپاه نهاوند نیز در ادامه به خصوصیات اخلاقی و رازداری و نترس بودن سردار شهید حیدر سهرابی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در زندگی شخصی و فرماندهی در جبهه درس‌های بزرگی به ما داده است که باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

سرهنگ علی مختاری اظهار داشت: سردار شهید حیدر سهرابی در سال ۱۳۶۴ یعنی یک سال قبل از شهادتش سرنوشت صدام را پیش‌بینی کرده بود و در مصاحبه‌ای تلویزیونی خبر داده بود که آمریکایی‌ها که الان از صدام حمایت می‌کنند روزی با بی آبرویی کامل  او را بر می‌دارند.

تهیه کننده و کارگردان این مستند نیز گفت: در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای که با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده او گفتگو شده است، از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج «میرزامحمد سلگی» که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده شده است.

مجید دنیا افزود: در این مستند که در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی این سردار شهید پرداخته شده است و در ۵ لوکیشن مختلف مستند، فیلمبرداری شده است.

وی ادامه داد: سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهر بود که پس از شهادت شهید ابروزن به فرماندهی این گردان رسید و در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵پس از یک عملیات سنگین در خط مقدم در منطقه شلمچه مورد اصابت تک تیرانداز‌های دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

تهیه کننده و کارگردان این مستند گفت: در این مستند با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده  ایشان گفت‌وگو شده است و همچنین از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در این مستند در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی این سردار شهید پرداخته می‌شود و در ۵ لوکیشن مختلف کار شروع شده است.

دنیا اظهار داشت: سردار شهید حیدر سهرابی قبل از انقلاب نیز از مبارزان بود که در مبارزه با حکومت ستم شاهی چندین سال مبارزه کرد و در هنگام ورود حضرت امام (ره) به ایران جزو هیات استقبال بود که در این مستند با دوستان قبل از انقلاب ایشان نیز مصاحبه شده است.

گفتنی است؛ عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و نویسنده «مجید دنیا»، کارگردان و تصویربردار «محمد حسینی»، صدابردار «مهدی جعفری»، تصویربردارهوایی «پیمان شیراوند» وحمل ونقل «علی مددی» مسئول هماهنگی علی سهرابی و با همکاری بسیج رسانه نهاوند هستند.

در پایان این مراسم از خانواده های شهید الله مراد نادری شهید رسانه استان و شهرستان نهاوند و خانواده سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال نهاوند بادادن هدایایی قدردانی شد.

سردار شهید حیدر سهرابی در نخستین طلیعه بهار ۱۳۳۸در روستای سرسبز و با صفای تکه نهاوند دیده به جهان گشود در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی مانند مسئول آموزش بسیجیان و کارمندان در سراب گیان مدیر داخلی سپاه نهاوند قائم مقام و فرمانده گردان ۱۵۹قیس ابن مسهر در عملیات کربلای ۵ بود که در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار