عبدی گفت: اتباع بیگانه هزینه بسیار گزافی را در همه بخش ها به کشور وارد می کنند و جمعیت قابل توجهی از مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی را همین اتباع بیگانه تشکیل می دهند که با تعرفه های پایین همانند ایرانی ها خدمات دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۵۵
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، رضا عبدی، مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه در در سالن جلسات پزشکی قانونی استان در زاهدان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که بالاترین آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی سال گذشته کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است، گفت: آمار فوتی‌های تصادفات استان از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر این مطلب که پارسال ۶ هزارو ۸۳۶ نفر در این استان بر اثر تصادف مجروح شده و یکهزار و ۱۸۲ نفر نیز فوت کردند، گفت: بیش از ۳۸ هزار پرونده مختومه شده سال گذشته پزشکی قانونی استان حدود ۷۰ پرونده همچنان معوق است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه از ۲۶ شهرستان استان تنها در هشت شهرستان خدمات پزشکی قانونی ارائه می شود و امسال در هفته قوه قضاییه ساختمان پزشکی قانونی سراوان افتتاح خواهد شد که در تلاشیم مرکز دلگان نیز هرچه سریعتر راه اندازی شود.

وی بیان کرد: پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان جزو چند استان برتر کشور در بحث تجهیزات و نیروهای ماهر و جوان است که روند رو به توسعه خوبی را نیز در پیش گرفته است.

عبدی ادامه داد: اتباع بیگانه هزینه بسیار گزافی را در همه بخش ها به کشور وارد می کنند و جمعیت قابل توجهی از مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی را همین اتباع بیگانه تشکیل می دهند که با تعرفه های پایین همانند ایرانی ها خدمات دریافت می کنند.

وی ادامه داد: پارسال هشت هزارو ۳۶۰ نفر با موضوع نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶ هزارو ۲۴۹ نفر مرد و ۲ هزارو ۱۱۱ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۲۵ نفر در سیستان و بلوچستان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: پارسال ۲ هزارو ۷۳۲ جسد نیز به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان ارجاع شده که ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته است. 

ارسال نظرات