مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با بیان اینکه بزرگترین چالش ما مدیریت آب در حوزه کشاورزی است، گفت: اگر وضعیت ۲۰ سال آینده بر مبنای رهنمودهای رهبری برنامه ریزی کنیم، مشکلی در زمینه تأمین آب نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۶۱
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پرفسور محمدرضا جهانسوز، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور امروز در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه کشاورزی که به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان البرز و با حضور مسئولین کشوری و استانی در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، مبنای طراحی این سازمان را علمی سازی کشاورزی و بهره گیری از مهندسین نخبه کشاورزی عنوان کرد.

بزرگترین چالش سازمان بسیج کشاورزی، مدیریت آب در این حوزه است

وی از اشتغال ۱۰ هزار نفر مهندس در عرصه کشاورزی و حوزه انتقال یافته ها و علمی سازی آن ها خبر داد و با اشاره به اینکه سطحی بیش از دو میلیون هکتار زیر پوشش این مهندسان قرار دارد، مطرح کرد: به همین منظور امروز از فعالیت های مهندسان جوان بسیج جامعه کشاورزی رونمایی خواهد شد. تقریبا تنها مجموعه ای هستیم که به صورت قوی و دقیق با سازمان تحقیقات کشاورزی همکاری داریم و امروز شاهد رونمایی از ۱۰ مجموعه خواهیم بود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور، اقدام جهادی اکیپ های دامپروری را که با موفقیت ویژه ای در کشور مواجه شد، یکی دیگر از دستاوردهای این سازمان برشمرد و بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز، بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دام به صورت رایگان با حمایت سازمان دامپزشکی و جامعه دامپروران کشور پوشش داده شد که امروز این رقم به حدود پنج میلیون رأس دام رسیده است؛ البته سال آینده نقش آفرینی قوی تری خواهیم داشت.

جهانسوز با اشاره به اینکه کشاورزی دانش بنیان در دستورکار سازمان بسیج جامعه کشاورزی قرار دارد، اظهار کرد: تمامی حرکت های این حوزه با بهره گیری از سیستم نرم افزاری قوی و سیستم های متکی بر ماهواره، به صورت علمی رصد و آموزش های لازم در این زمینه داده خواهد شد. اگر وضعیت کشاورزی، در ۲۰ سال آینده بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری برنامه ریزی نماییم، هیچ مشکلی در زمینه تأمین آب نخواهیم داشت؛ در حال حاضر بزرگترین چالش ما مدیریت آب در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها