خبرهای داغ:

ضرورت جامعه سازی در گام دوم انقلاب

امام جمعه درجزین بر ضرورت جامعه سازی در گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: این مهم لازمه تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۲۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به مناسبت گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی فرماندهی،مسئول نمایندگی و کارکنان ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان با امام جمعه درجزین حضرت حجت الاسلام و المسلمین عامری در دفتر ایشان دیدار کردند.

حجت الاسلام عامری، امام جمعه درجزین در این دیدار پایوران بسیج دانشجویی را صاحبان فکر و اندیشه خواند و افزود: نیروهای پایور بسیج دانشجویی بسیجیان پاسداری هستند که با اخلاص و بدون کمترین توقعی درراه انقلاب و نظام مقدس قدم برداشته و دراین مسیر از هر تلاشی دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب یکی از نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب را جامعه سازی و جامعه پردازی دانست وافزود: تلاش برای جامعه سازی گامی مهم و اساسی و لازم برای تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام عامری با اشاره به رسالت و نقش پاسداران در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز برای تحقق جامعه سازی اسلامی سه عنصر اصلی دین، امام شایسته و امت شایسته از ارکان مهمی است که اگر در جامعه وجود نداشته باشد به جامعه سازی منجر نمی شود.

وی با بیان اینکه هر جامعه از سه لایه امت تشکیل شده است که نخستین لایه آن اسلام_ دیندان( قشر سیاه و خاکستری جامعه در اینجا هستند، آنان حدقل های اسلام را دارند، ولی گاهی همسو هم دشمن میشوند در زمانی که تعارض منفعت نبینند)است که این دسته به تعبیر قرآن به اسلام رسیده اند ولی به ایمان قلبی نرسیده اند و ظواهر کلی اسلام را رعایت میکنند.

امام جمعه درجزین گفت: اما دینداران( اطاعت) این گروه خود را وقف امام و ولی نمی کنند ولی اطاعت از دستور ولی دارند. مقداری بین اینان و ولی در مواقعی  فاصله است، مثل تاریخی آن نیرو های جبهه اسلام در جنگ احد که همراه با نبی اکرم (ص) بودند ولی در زمان منفعت شخصی تنگه احد را رها کردند و لایه سوم امت را نصرت و دین بان( این گروه خود را به صورت کامل وقف اسلام کرده اند و انصار اسلام هستند)  تشکیل می دهد که انصار درگروه سوم هستند که ویژگی هایشان ایمان به خدا، اطاعت ازولی خدا، اهل مبارزه و اهل جهاد تبیین است.

حجت الاسلام عامری وظیفه پاسداران در این زمان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب را این گونه تشریح کرد: خود را در زمره ی ناصران دین خدا قرار دهند بطوریکه دیگران را ارتقا بدهند، و یا اینکه قشر سیاه راتبدیل به قشر خاکستری و به لایه دینداران مبدل کنند.

امام جمعه درجزین اهمیت جهاد تبیین را در ایام فعلی کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در زمان حیات مبارک رسول خدا نیز عده ای از اصحاب خاص ایشان به جهت بصیرت افزایی و تبیین واقعیات جهادتبیین را سرلوحه کار خویش قرار می دادند و به تعبیر پیامبر مکرم اسلام ایشان مجهاد در راه خدا هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها