برگزاری کافه کارآفرینی با حضور فعالان زیست بوم کارآفرینی در کرج

اولین کافه کارآفرینی البرز در سال جاری به میزبانی اتاق بازرگانی استان البرز و با حضور فعالان و نقش آفرینان زیست بوم کارآفرینی استان در مهرشهر کرج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۶۸
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اولین کافه کارآفرینی استان البرز در سال جاری به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و با حضور فعالان و نقش آفرینان زیست بوم کارآفرینی استان در حوزه موادغذایی، با همکاری شرکت نامداران ایده پرواز والای اندیشمند برگزار شد.

برگزاری کافه کارآفرینی با حضور فعالان زیست بوم کارآفرینی در کرج

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در اجرای هرچه بهتر این برنامه، راهبرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برگزاری چنین برنامه هایی را ایجاد اجتماعی پویا و متعامل درون یک منطقه جغرافیایی، متشکل از بازیگران متنوع و به هم وابسته شامل کارآفرینان، نهادها، سازمان ها و عوامل متنوع مانند بازارها، چارچوب قانونی، حمایت ها و فرهنگ کارآفرینانه دانست که طی زمان تکامل پیدا کرده و بازیگران و عوامل آن براي خلق ارزش هاي جدید، با یکدیگر همزیستی و تعامل دارند.

وی با اشاره به اهداف اجرای چنین برنامه هایی مطرح کرد: در چنین فضایی، امکان برقراري تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، کارآفرینان با دولت،کارآفرینان با سرمایه گذاران و نهایتا کارآفرینان با دانشجویان در جهت ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده ها با صاحبان ایده، سرمایه گذاران، کارآفرینان فراهم بوده و در این بستر است که امکان شکل گیري شبکه هاي سیال بین افکار مختلف براي خلق نوآوري و شکل گیري یک هویت اجتماعی مشترك و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور براي شرایط فعلی، بیش از گذشته احساس می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: در دولت مردمی که بر توجه به مراکز کارآفرینی و نقش مولد آن ها در رشد شتابان علمی و فناوری و توسعه کارآفرینی و مراکز کارآفرین تاکید دارد، باید مراکز دانشگاهی، مشاوره و شتاب دهنده ها، کانون هاي کارآفرینی استان و بخش خصوصی براي مدیریت کافه و سمن هاي حوزه هاي توسعه کارآفرینی در این خصوص پای کار بیایند. این اداره کل به عنوان نهاد خدمت رسان در صدور پروانه های راهبران کارآفرینی و حمایت از مجموعه های کارآفرینی، آمادگی همکاری در برپایی چنین برنامه هایی در بخش های مختلف را دارد.

گفتنی است در این برنامه 15 مجموعه فعال البرز در حوزه مواد غذایی در اکوسیستم کارآفرینی حضور داشتند و هر یک به بیان دیدگاه های خود درباره چالش ها، فرصت ها، تهدیدات و آسیب های صنعت مواد غذایی و کارآفرینی در این بخش پرداختند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها