خبرهای داغ:

رعایت حقوق شهروندی یکی از اصول مورد توجه دستگاه قضایی شهرستان شاهرود

شاهرود - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود گفت: علاوه بر دقت نظر دستگاه قضایی برای مجازات مرتکبان به جرم و جنایت، به زندانیان شایسته اصلاح نیز کمک می‌شود تا بتوانند دوباره به زندگی عادی خود برگردند.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۱۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

رعایت حقوق شهروندی یکی از اصول مورد توجه دستگاه قضایی شهرستان شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام رضی پارسامنش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به مناسبت هفته قوه قضائیه در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، اظهار کرد: درخصوص رسیدگی به وضعیت زندانیان شهرستان اقدام‌های اساسی در قالب ایجاد کارگاه‌های مناسب و برنامه‌ریزی‌هایی با کمک انجمن حمایت از زندانیان در یک سال گذشته انجام شد.
او تکریم شهروندان و بالا بردن جایگاه آنان را یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در شهرستان شاهرود عنوان کرد و افزود: یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب در توصیه به قضات این است که قاضی در محکمه غیر از خداوند و وجدان خود هیچ مافوقی ندارد و خداوند نیز جایگاه قضات را جایگاه انبیا و اولیا ذکر کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود ادامه داد: شهروندان نیز درک درستی از این موضوع دارند و در مراجعه‌های خود به ما تذکر می‌دهند و این مسئولیت سنگین را یادآور می‌شوند.
پارسامنش، رعایت حقوق شهروندی را یکی از اصول مورد توجه دستگاه قضایی شهرستان شاهرود برشمرد و ابراز کرد: مبارزه با جرائم خشن و جرائمی که امنیت جامعه را بر هم می‌زند، رسیدگی به مطالبات شهروندان در زمینه‌های مختلف حقوق شهروندی و نظارت بر رعایت قانون از سوی مسوولان و نهادها، از جمله دیگر اولویت‌های دادستانی شاهرود است.
او با بیان اینکه رئیس دادگستری و دادستانی در یک سال گذشته تذکرات متعددی را به نهاد‌ها دادند، تصریح کرد: همگرایی و هم‌افزایی خوبی با مسوولان شهری و شهرستانی ایجاد شده است و این امر به ایجاد فضایی برای رعایت حقوق شهروندی کمک می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها