امام جمعه موقت شهرکرد؛

فرزندان از کودکی باید با آموزش حجاب آشنا شوند

خطیب موقت جمعه شهرکرد با اشاره به لزوم نهادینه شدن مسئله حجاب در جامعه گفت: خانواده‌ها بکوشند از کودکی فرزندان را با حجاب و احکام آن آشنا کنند.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۴۰
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماز جمعه این هفته مرکز استان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد به امامت امام جمعه موقت شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به آیات قرآن مجید پیرامون حفظ حجاب، گفت: اهمیت حفظ حجاب در جامعه بر اساس سندی الهی مانند قرآن مجید سفارش شده است، خداوند در کتاب آسمانی قرآن حداقل دو مرتبه در سوره های مبارکه نور و احزاب با استفاده از دو کلمه " جلابیب" و "خمر " پرداخته و به صراحت از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم خواسته، تا همسران و زنان جامعه را به حفظ حجاب کامل سفارش و بر آن تاکید کند.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد، به اهمیت آموزش حجاب از دوران کودکی اشاره کرد و ادامه داد: قدم اول رعایت  حجاب بر عهده خانواده است که باید از ابتدا بکوشند بدون اذیت کردن کودکان، فرزندان خود را با حجاب و محرم ، نامحرم و دیگر احکام مربوطه آشنا کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است و هرآنچه را ائمه اطهار علیهم السلام و پیامبران اسلام در این خصوص بیان فرموده‌اند دستورات خداوند سبحان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی به نقش رسانه ها بویژه رسانه ملی در اشاعه فرهنگ نماز و حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: نماز و حجاب نیز باید همانند موارد دیگر که در تبلیغات صداوسیما بارها گفته می‌شود در صداوسیما با طرح‌های متنوع و هنرمندانه بیان شود که تکرار این مسائل به اهمیت آن می‌افزاید و اهمیت یافتن آن سبب اجرای بهترش در جامعه می‌شود، تهیه و ساخت برنامه‌های تبیینی صدا و سیما با موضوع حجاب، زمینه رشد فکری و سلامت جامعه را بیش از پیش فراهم می کند.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد، با اشاره به فجایع و حوادث ناهنجار و بدی که به دلیل بی اعتنایی به مسئله حجاب برای افراد اتفاق افتاده است، گفت: باید مراقب بود که با بی توجهی به حجاب شرایط پرتلاطم و پر خطر برای افراد جامعه اتفاق نیفتد و همچنین خانواده‌ها از کودکی مراقب فرزندان خود باشند.

امام جمعه موقت شهرکرد،با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای ۷تیرماه، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72یار وفادارش و شهید این دیار رحمن استکی گفت: مجموعه قوه قضاییه با عمل به وظایف خود، کارنامه درخشانی دارد، کارکنان این قوه، وظیفه‌ای خطیر، حساس و پر اهمیت بر عهده دارند، که نتیجه آن بسط عدالت، استرداد حق مظلوم و ثبات جامعه است.

حجت الاسلام المسلمین فاطمی با تجلیل از اقدام ارزشمند و به هنگام نیروی انتظامی در دستگیری سارقان اخیر افزود: نیرو‌های خدوم انتظامی در روز‌های گذشته با هوشیاری و تیزبینی سارقان مرکز نگهداری صندوق امانات بانک ملی را دستگیر کردند، که باید کار این فرزندان انقلاب را ارج نهاد.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد، با قدردانی از بهزیستی استان برای حمایت مادی و معنوی از افراد آسیب پذیر و معلولان درجامعه،گفت:حفاظت از افراد کم توان ویا معلولان به عنوان وظیفه‌ای مقدس، بخش کوچکی از فعالیت‌های خطیر این سازمان را به خود اختصاص داده است.

امام جمعه موقت شهرکرد به بهره مندی مردم از برکات امام زمان علیه السلام در عصر غیبت اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در زمان غیبت نیز از وجود امام زمان ارواحنافداه بهره‌مند می‌شوند همانند بهره‌مند شدن از خورشید پشت ابر، مصلحت و حکمت الهی اقتضا کرده که امام غایب، اما برکات وجود ایشان در جامعه حاکم باشد.

ارسال نظرات