خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خبر داد

فعالیت ۳۲ خانه عالم در شهرستان ملایر

همدان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر از فعالیت ۳۲ خانه عالم در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این خانه‌های عالم توسط سازمان تبلیغات و کمک خیرین طی سال‌های گذشته ساخته شده است.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۵۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام روح الله نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری یکم تیر ماه به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی و هفته تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی در سال ۱۳۵۸ تاسیس شد.

وی با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما به مجموعه‌ای نیاز داریم که حقایق را برای مردم باز کرده و گره‌ها و نقاط کور ذهنی را برای آنها روشن کند، گفت: این همان جهاد تبیینی است که امروز نیاز جامعه بوده و معظم له بر این امر تاکید دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با گریزی به فعالیت‌ها و عملکردهای این سازمان طی چهار دهه از فعالیت این نهاد با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: این سازمان یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با هدف تبلیغ امور دینی و اندیشه‌های ناب اسلام در جامعه انقلابی با هدف  پاسخ گویی به مردم و جامعه به ویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت شکل گرفته است.

وی به اساسنامه جدیدی که برای سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و تدوین شده و به تایید نهایی مقام معظم رهبری رسیده، اشاره کرد و افزود: تبیین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی همراه با نوآوری و رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای دشمنان انقلاب دو نکته حائز اهمیت در این اساسنامه است.

نجفی اعزام مبلغین به روستاهای محروم و دور افتاده را یکی از فعالیت‌ها در حوزه جهاد تببین برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا ۵۰ مبلغ به روستاهای محروم و ۲۰ مداح نیز در مناسبت‌های مختلف به مناطق اعزام می‌شوند.

وی همچنین از وجود ۳۲ خانه عالم در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این خانه‌های عالم توسط سازمان تبلیغات و کمک خیرین طی سال‌های گذشته ساخته شده و با توجه به نیاز روستاهای شهرستان به ویژه روستاهای بالای یک هزار خانوار درخواست ساخت خانه عالم را پیشنهاد دادیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از روستاها نیز دارای خانه عالم هستند که این خانه‌های عالم به همت خیرین و بسیج سازندگی ساخته شده است.

وی از افتتاح یک خانه عالم همزمان با هفته تبلیغ واطلاع رسانی در روستای حسین‌آباد شاملو خبر داد و افزود: این خانه عالم نیز با همکاری خیرین و سازمان تبلغات طی ۶ ماه با مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان ساخته شده است.

نجفی در ادامه به سایر برنامه‌های این اداره در هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی اشاره و بیان کرد: برپایی نمایشگاه فعالیت مبلغین در مورد برنامه‌های هفته تبلیغ در حاشیه نماز جمعه این هفته و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در سه مسجد ثار الله، مسجد اسلام شهر آقگل و مسجد شهر ازندریان از جمله برنامه های شاخص هفته تبلیغ در شهرستان است.

وی برپایی نشست‌های تخصصی با مسئولان هیئات مذهبی و مداحان، سرکشی از پیشکسوتان حوزه سرکشی و دلجویی از پیرغلامان و ذاکرین اهل بیت(ع) و تجلیل از مبلغان حوزه دینی، نشست با اصحاب رسانه، فضا سازی، برگزاری محافل انس با قرآن و.. را از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی برشمرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: چهار مجموعه شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، نهضت پیشرفت بانوان و کانون قرآن و عترت شهرستان به عنوان زیر مجموعه سازمان تبلیغات، فعالیت‌های خوبی در راستای پیشبرد اهداف این سازمان دارند.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ مجموعه فرهنگی- تبلیغی به صورت مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی ملایر همکاری دارند، گفت: حدود ۵ هزار فعال و کنشگر فرهنگی به صورت مستقیم در ۱۵ حوزه فرهنگی، اجتماعی و میدانی با این نهاد همکاری دارند.

نجفی هدف سازمان را انجام اقدامات نو و جوان پسند در حوزه دینی دانست و خواستار همکاری رسانه‌ها و سایر مجموعه‌های فرهنگی برای تحقق این هدف شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این اداره در حوزه‌های مختلف افزود: این برنامه‌ها در حوزه‌های قرآنی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، اعزام مبلغان در مناسبت‌های مختلف، فعالیت‌های مبلغین در حوزه جهاد تببین و... است.

* ایجاد بانک جامع اطلاعات قرآنی در ملایر

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز در ادامه با اشاره به عملکرد واحد قرآنی این اداره بیان کرد: در حال حاضر۳۰ مرکز قرآنی شامل چهار موسسه قرآنی شهری و ۲۶ خانه قرآنی شهری و روستایی زیر نظر این اداره فعالیت دارند.

ایرج یارمحمدی با بیان اینکه ملایر دارای بانک جامع اطلاعات قرآنی است، گفت: برای اولین بار در سطح کشور این بانک اطلاعاتی به عنوان پایلوت از ملایر کلید خورد.

وی از ثبت اطلاعات ۵۰۰ نفر از مربیان، اساتید، داور، حافظ قرآن و مفسر و.. در این بانک اطلاعاتی خبر داد و افزود: همچنین اطلاعات ۲۰۰ نفر از حافظان قرآن بالای ۵ جز نیز در این بانک اطلاعاتی ثبت شده که ۳۳ نفر از آنها حافظ کل قرآن هستند.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر فعالیت ۱۰۰ جلسه خانگی قرآن، برگزاری دو دوره مسابقه فصل بندگی در ماه رمضان دو سال گذشته با حضور ۳۶ هزار شرکت کننده از سراسر کشور، برگزاری ۳۶ کرسی تلاوت قرآن در چند ماه گذشته، برگزاری محافل و برنامه‌های قرآنی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری مسابقه حکمت‌های نهج البلاغه با همکاری بنیاد  نهج البلاغه ملایر، برگزاری مراسم جزءخوانی در ۱۲۰ مسجد و برگزاری ۶۵ جلسه تفسیر قرآن را از دیگر برنامه‌های این واحد دانست.

وی بیان کرد: از سال ۸۶ تاکنون نیز ۲۰ دوره تربیت معلم قرآن توسط اداره تبلیغات اسلامی برگزار شده که ۳ دوره آن از سال گذشته تاکنون بوده است.

یارمحمدی یادآور شد: در طول تابستان نیز کلاس‌های قرآنی برای همه سنین در رشته‌های مختلف و زیر نظر اساتید برجسته در این اداره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات