مسئول بسیج حقوقدانان استان زنجان در گفت وگو با «بسیج» خبر داد:

دیدار نخبگان حقوقی بسیجی با رئیس کل دادگستری استان زنجان به مناسبت هفته قوه قضاییه

زنجان-مسئول بسیج حقوقدانان استان زنجان از دیدار نخبگان حقوقی بسیجی با رئیس کل دادگستری این استان همزمان با هفته قوه قضائیه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۱۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

سرهنگ مهدی باقری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد های مردمی با قوه قضاییه، بسیج حقوقدانان بهترین مجموعه مردمی و انقلابی است که می توان از ظرفیت های این حوزه در زمینه های مختلف از جمله طرح حضور قضات و مصلحین در مساجد و طرح هر مسجد یک حقوقدان و سایر طرح ها استفاده کرد.

دیدار نخبگان حقوقی بسیجی با رئیس کل دادگستری استان زنجان به مناسبت هفته قوه قضاییه

 

وی بابیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان از اقشار تخصصی بسیج است که در سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده و در حال حاضر موفق شده‌ایم نزدیک به دوهزار نفر را در استان عضو گیری کرده و به مجموع سازمان بسیج حقوق دانان استان اضافه کنیم، عمده این اعضا از جمع وکلا، سردفتران، حقوقدان‌ها، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های حقوق هستند که تلاش می‌کنند در حوزه حقوق و کاهش آسیب‌های اجتماعی به هموطنان ارائه خدمات کنند،تصریح کرد: بسیج حقوقدانان می تواند با معرفی و استفاده از نیروهای در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد، توانمند، خلاق، انقلابی، ساده زیست، آرمان گرا و جهادی یاری گر قوه قضاییه بویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان باشد.

 

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به اهمیت عملکرد این قشر بسیج ادامه داد: این سازمان در طول سال با اجرای برنامه‌های مختلف در تلاش است تا در کنار بالا بردن سطح آگاهی و علم حقوقی افراد جامعه، ارائه مشاوره‌های حقوقی را برای گروه‌های مختلف انجام داده و زمینه حمایت همه‌جانبه را از اقشار مختلف فراهم کنند که در این راستا طرح هر مسجد یک حقوقدان را ایجاد کردند.

 

باقری در ادامه با اشاره به برنامه های بسیج حقوقدانان استان زنجان به مناسبت هفته قوه قضائیه تاکید کرد:برگزاری میز خدمت و مشاوره حقوقی در مساجد مختلف استان با حضور مسئولین مربوطه در طول هفته مذکور یکی از برنامه های بسیج حقوقدانان می باشد.

 

این مسئول افزود:همچنین به مناسبت هفته قوه قضائیه جمعی از نخبگان بسیجی استان زنجان روز یکشنبه 5تیرماه سال جاری با حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی؛رئیس کل دادگستری استان دیدار می کنند.

 

مسئول بسیج حقوقدانان استان زنجان در پایان با تشریح وظایف سازمان بسیج حقوقدانان یکی از مهمترین وظایف سازمان را اجرای منویات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) عنوان نمود و گفت: باید فرمایشات رهبری در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...، در جامعه نمود عینی پیدا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار