خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

فعالیت های شبکه تبلیغ، متناسب با ناهنجاری ها و کجروی ها باشد/ اقدامات تبلیغات اسلامی در اجتماع مردمی سلام فرمانده قابل تحسین است

استاندار خراسان جنوبی گفت: شبکه تبلیغ و مبلغان باید متناسب با ناهنجاری ها و کجروی های موجود در کشور و منطقه فعالیت نمایند.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۵۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب و ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار مدیرکل و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان، خاطرنشان کرد: کار تبلیغی برای مقابله با کج رفتاری ها، یک مبارزه تمام عیار است که بر خلاف جنگ های سخت تسلیحاتی، بسیار نرم و ظریف بوده و از ابزارهای آن شیوه بیان، تشخیص مخاطب و زبان نرم می باشد.

وی تصریح کرد: افرادی که در خط مقدم تبلیغ فعالیت می کنند، وظیفه ای بسیار سنگین به عهده دارند، چرا که باید با کمترین تجهیزات و امکانات و با وجود کمبودهای مالی و اعتباری، رسالت دینی و انقلابی خود را انجام دهند.

به گفته وی؛ فن بیان به عنوان یکی از مهمترین شیوه های تبلیغ، کاری بسیار سنگین و دشوار است.


استاندار با تأکید بر این که هر کار دانش و فنی دارد و تبیلغ هم باید با تجهیز به اطلاعات و دانش روز صورت گیرد، متذکر شد: مهمترین اصل در تبیلغ، شناخت ذائقه نسل جدید است که گاه ممکن است به غنای مطالب ارائه شده، توجهی نداشته باشند و ادبیات، واژگان و نحوه بیان مطالب برایشان مهم باشد.

قناعت با اشاره به مناسبت هفته قوه قضائیه،از مظلومیت شهید بهشتی گفت و تأکید نمود: از همان ابتدای انقلاب و با وجود هجمه های دشمنان، موضوع اطلاع رسانی درست و مدیریت فضای سیاسی و روانی، همواره از موضوعات بسیار مهم و جدی کشور بوده و هست.

وی، تبلیغ را یک هنر نامید و گفت: با توجه به این که از حدود 300 ماهواره فعال در جهان 116 ماهواره فارسی زبان هستند و علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب حرف می زنند، و هر روز شبهه ای جدید برای سست کردن اعتقادات مردم ایجاد می کنند، لذا شبکه تبلیغ برای مدیریت این جو و رفع شبهات، وظیفه ای خطیر به عهده دارد.

استاندار به تشریح توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای هوشمندی در مقابله با ترفندهای دشمن پرداخت و با بیان این که یکی از این توصیه ها این است که" نگذارید از انقلاب شما هویت زدایی شود"،اظهار داشت: اسلامی بودن، مردمی بودن، ساده زیستی، عدالت در توزیع منابع و ... از هویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

قناعت ادامه داد: دشمن، اسلامی بودن ما را هدف قرار داده و با اقداماتی که انجام می دهد، آرام آرام در حال هویت زدایی است، لذا برنامه های تبلیغی باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی، توجه به دروغ و جنگ روانی دشمن را توصیه بعدی عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال بزرگ نشان دادن مشکلات و سانسور کردن موفقیت های ماست، لذا در عصری که محرمانگی جایگاهی ندارد و همه چیز شفاف است، وظیفه ماست که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) جهاد تبیین را یک فریضه بدانیم و با ارائه دستاوردهای نظام، دروغ ها را افشا نماییم.

استاندار با اشاره به عبارت رهبری با مضمون؛ "نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده"، خاطرنشان کرد: از مواردی که دشمن تبلیغ می کند، این است که نظام چون به بن بست رسیده، مردم از آن، ناامید شده اند.

قناعت متذکر شد: بر خلاف آن چه ترویج می شود، ایران اسلامی به عنوان بهترین کشور با مردمانی اصیل و انقلابی، هر روز مقتدرانه رو به جلو در حال حرکت و پیشرفت است .

وی تأکید کرد: مبلغین در انعکاس این توفیقات، وظیفه ای بسیار سنگین به عهده دارند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات انجام شده برای برگزاری اجتماع مردمی سلام فرمانده تشکر کرد و اظهار داشت: اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای برپایی این اجتماع مردمی، قابل تحسین و ارزشمند است.

قناعت متذکر شد: واکنش کشورهای غربی به اقبال عمومی به این سرود، نشان دهنده اهمیت آن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها