خبرهای داغ:
معاونت رشد و کادر سازی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی :

برگزاری دوره «مسیر» راه معلمی برای اولین بار در خراسان جنوبی/ آشنایی دانشجومعلمان از نقش آفرینی در تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف دوره

معاونت رشد و کادر سازی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: آگاهی دانشجو معلمان از نقش آنها در دانشگاه فرهنگیان جهت رسیدن به تحول بنیادین در آموزش و پرورش از جمله اهداف برگزاری دوره «مسیر» راه معلمی است.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۵۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

عرفان عربی معاونت رشد و کادر سازی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی پردیس شهید باهنر بیرجند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از برگزاری دوره آموزشی ـ تربیتی راه معلمی با عنوان «مسیر » برای اولین بار در استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد شرکت‌کنندگان در دوره اول ۱۰۰ نفر پیش بینی شده بود اما به دلیل استقبال زیاد به ۱۲۰ نفر رسید.

 

وی با بیان اینکه دوره آموزشی ـ تربیتی راه معلمی با عنوان «مسیر» به صورت سه روز بود افزود: طبق پیش بینی ما ۵۰ نفر از پردیس برادران و ۵۰ نفر از پردیس امام سجاد (ع) خواهران و مرکز بنت الهدی صدر فردوس بود و بعد از اینکه فراخوان را انجام دادیم از اقصی نقاط استان در این دوره شرکت کردند.

 

عربی با اشاره به برنامه آینده اش در این عرصه خاطرنشان کرد: دوره آموزشی ـ تربیتی «مسیر» یک زمینه ورود به دوره های تخصصی بعدی خواهد بود برای اینکه شرکت کنندگان با مسائل آموزش و پرورش کشور آشنا شوند باید این دوره ها را بگذرانند.

 

وی عنوان داشت: این دوره ها متوالی هستند و باید دانشجو معلمان این دوره را بگذرانند تا به دوره بعد راه پیدا کنند با برگزار شدن این دوره در استان ما راه برای دوره های بعدی باز می شود تا بتوانیم دوره های تخصصی آموزش و پرورش و مبانی غرب مدرن آموزش و پرورش کشور را در استان برگزار کنیم مثل دوره نظام مباحث آموزش وپرورش ، نظام توحیدی آموزش و پرورش ، دوره تداوم نظام آموزش و پرورش وغیره.

 

معاونت رشد و کادر سازی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند با بیان اینکه دوره آموزشی ـ تربیتی «مسیر» راه معلمی با هدف آشنایی دانشجو معلمان استان خراسان جنوبی با مسائل آموزش و پرورش کشور و استان برگزار شد گفت: از دیگر اهداف این دوره آشنایی دانشجو معلمان با مفهوم تحول بنیادین، آشنایی دانشجو معلمان با ضرورت تحول بنیادین، آشنایی آنها با شیوه تحول بنیادین ، آشنایی آنها با سند ۲۰۳۰ و عواقب آن ، آشنایی آنها با تعلیم و تربیت اسلامی ، مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، اصول تعلیم و تربیت اسلامی و ‌غیره است.

 

وی ادامه داد: آگاهی دانشجو معلمان از نقش آنها در دانشگاه فرهنگیان جهت رسیدن به تحول بنیادین در آموزش و پرورش از جمله اهداف برگزاری دوره «مسیر» راه معلمی است یعنی دانشجو معلمان با نقش خود در چگونگی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان آشنا می شوند.

 

عربی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره، آشنایی دانشجو معلمان با معنا و هویت معلمی بود یعنی دانشجو معلمان به معنای حقیقی و واقعی معلمی پی ببرند اینکه معلمی واقعی چه معنایی برای آنها دارد، معلم واقعی چه کسی است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل خروجی که این دوره داشت آشنایی شرکت‌کنندگان با مسائل آموزش و پرورش استان بود و اینکه دانشجو معلمان با مفهوم، ضرورت و معنای تحول بنیادین و با سند ۲۰۳۰ و ابعاد آن آشنا شوند.

عربی افزود:  بنابر این است که شرکت کنندگان در دوره راه معلمی با مبانی، مفاهیم واصول تعلیم و تربیت اسلامی آشنا شوند و اینکه به عنوان معلمان آینده چه نقشی در تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهند داشت آشنا شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار