رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

الزام دستگاه قضا اجرای قانون است

حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا گفت: یکی از موضوعات مهمی که همواره در فرمایشات رهبری مدنظر بوده بحث ملجا و پناهگاه بودن قوه قضاییه است که این موضوع در فرمایشات امام راحل نیز وجود داشته و قوه قضاییه را پناهگاه مظلومان عنوان کردند.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۴۲
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در بین نمازگزاران زاهدانی با تاکید بر این مطلب که  الزام دستگاه قضا اجرای قانون است اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که همواره در فرمایشات رهبری مدنظر بوده بحث ملجا و پناهگاه بودن قوه قضاییه است که این موضوع در فرمایشات امام راحل نیز وجود داشته و قوه قضاییه را پناهگاه مظلومان عنوان کردند.

وی گفت: اگر حقی از هر شهروندی در هر جایگاهی که قرار دارد ضایع شد باید بداند مکانی وجود دارد که می تواند حق خود را بگیرد و رهبر معظم انقلاب همواره در دیدار با روسای قوه قضاییه متذکر شدند که باید مراقب پناهگاه مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت های قوه قضاییه است که در این زمینه حتی متهم نیز حق و حقوقی دارد که باید رعایت شود.

حجت الاسلام مصطفوی نیا بیان کرد: رسیدگی به شکایات نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و در سال گذشته به بیش از ۲۸۹ هزار شکایت و پرونده در استان رسیدگی شده و افتخار می کنیم که امروزه وقت رسیدگی به شکایات در دادگستری ها و دادسراها کمتر از ۳۰ روز است.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد شعب در دادسراها و دادگستری ها به دادرسی الکترونیک مجهز شدند و سال گذشته بیش از چهار هزارو ۷۰۰ دادرسی به صورت الکترونیکی مختومه شده است.

وی افزود: قانون فصل الخطاب برای همه است و مردم نیز باید به آراء صادره دادگستری تکریم کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار