ارائه مشاوره حقوقی رایگان در زاهدان

به مناسبت گرامیداشت سومین روز از هفته قوه قضاییه با حضور مسئولان حقوقی و قضایی استان و اعضای سازمان بسیج حقوقدانان استان، مشاوره حقوقی رایگان در میعادگاه نماز جمعه زاهدان ارائه شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۴۷
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار ابوالحسن رضایی، مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در حاشیه  میز خدمت جهادی شهید کوچری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در مصلی قدس زاهدان برگزار شد، به خبرنگار ما گفت: داشتن شناخت و اطلاعات کافی از روند دادگاه‌های خانواده و مسائل حقوقی مربوط به خانواده در سطح عمومی لازمه زندگی امروز جامعه انسانی است.

وی با اشاره به این مطلب که خانواده‌ها در کشور ما متاسفانه از نظر میزان اطلاعات در این باره در سطح پایینی قرار دارند، افزود: عدم داشتن آموزش‌های لازم در این زمینه در زمان ازدواج و قبل از آن باعث می‌شود تا بسیاری از خانواده‌های نو بعد از هر مشکلی کاملا سردرگم شده و از این مشاور به آن مشاور و از این موسسه به آن موسسه حقوقی به دنبال حل مشکلات خود باشند.

سرهنگ رضایی ادامه داد: بسیاری از افراد رجوع به مشاور را در هر زمینه‌ای یک نقطه ضعف بزرگ می‌ دانند، برخی هم بر این باورند که رجوع برای مشاوره حقوقی به یک موسسه حقوقی چیزی جز دور ریختن پول و سرمایه نیست؛ اما همین افراد در بسیاری از مواقع با تبعات و عواقب ناشی از عدم رجوع به موقع به مشاوره حقوقی خانواده روبرو بوده و با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر این روند نادرست در حال تغییر بوده و تاثیرات مثبت مشاوره حقوقی بر همه اثبات شده است، ناآگاهی از حقوق در این مشکلات می‌تواند تبدیل به یک معضل بزرگ شده و در نهایت چیزی جز آه و افسوس برای اعضای خانواده به دنبال نداشته باشد.

گفتنی است این میز خدمت جهادی با حضور مدیر کل زندانها ، دادستان نظامی استان، ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان، وکلا ، اساتید و کارشناسان حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان نمازگزاران مشاوره حقوقی رایگان ارائه شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار