مردم رباط کریم بیش از یک میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد شهرستان رباط کریم از برگزاری شورای زکات این شهرستان در دفتر امام جمعه خبر داد و گفت: مردم شهرستان رباط کریم از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 712 میلیون تومان زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۷۱
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا صفرخانی با اعلام برگزاری شورای زکات شهرستان رباط کریم، گفت: این نشست با حضور اعضای شورای زکات شهرستان رباط کریم  در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

وی با اعلام گزارش عملکرد زکات این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون،ادامه داد: مردم شهرستان رباط کریم از ابتدای سال جاری یک میلیارد و 712 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی زکات پرداخت کردند.

صفرخانی افزود: این میزان زکات جمع آوری شده با اولویت امور معیشتی نیازمندان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان رباط کریم یادآور شد: مردم شهرستان رباط کریم در سال 1400، بالغ بر 7 میلیارد و 872 میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

وی با اشاره به مصوبات این نشست، بیان کرد: تبلیغ و اطلاع رسانی نحوه پرداخت زکات واجب توسط سازمان غله و جهاد کشاورزی، تبلیغ پرداخت زکات در شهرک های صنعتی و ابلاغ و اجرایی نمودن ماده ۱۷۲قانون مالیاتی به صاحب صنایع  توسط اداره مالیاتی با هماهنگی اداره صمت، نصب بنرهای تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف بویژه در مورد امر پرداخت زکات و دیوار نویسی در این زمینه توسط شهرداری و فعالیت فرمانداری با کلیه امکانات برای تبلیغ و جمع آوری زکات در سال 1401 از جمله مصوبات این نشست بود.

دبیر شورای زکات شهرستان رباط کریم، تصریح کرد: اداره مالیات شهرستان باید کارسازی لازم برای عدم دریافت مالیات از افرادی که زکات مال خود را پرداخت می کنند انجام دهد. مؤدیان زکات می توانند از ماده ۱۷۲ قانون، از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار