مسئول گروه تخصصی حقوقی جهادی محبان الرضا (ع) :

آشنایی دانش آموزان با نظام حقوق وتکالیف خود موجب می شود در آینده جامعه مستحکم و قوی تری داشته باشیم

مسئول گروه تخصصی حقوقی جهادی محبان الرضا (ع) گفت: مسئولین آموزش وپرورش استان در راستای آموزش همگانی حقوق  به دانش آموزان با این گروه تعامل و همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۹۹
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

زهرا ثابت مسئول گروه تخصصی حقوقی جهادی محبان الرضا (ع) در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: مرکز تخصصی حقوقی جهادی محبان الرضا (ع)  در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج به ثبت رسیده است و قبل از آن به عنوان گروه حقوق وتکالیف در مجموعه امر به معروف ونهی از منکر استان البرز وظیفه پیشگیری از طلاق را برعهده داشته است.

وی ادامه داد: طرح کلینیک تخصصی حقوقی جهادی محبان الرضا (ع)   به بنیاد علمی علوی ارائه نمودم که موفق به کسب رتبه نخست بنیاد علوی شدم وبه واسطه حمایت های بنیاد علوی و بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسین (ع) سال گذشته توانستیم در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) با حضور فرمانده سپاه ناحیه کرج ، این مرکز را به شکل پویا ومنسجم راه اندازی کنیم.

ثابت افزود: شروع کار این مرکز با ۴۰ نفر وکیل و کارشناس دادگستری ومیانجگر کیفری بود که امروز تعداد این نیرهای متخصص به ۴۵  نفر افزایش پیدا کرده است علاوه برآنان ۲۵ نفر مشاوره خانواده در یاری رسان مردم در این کلینیک تخصصی وحقوقی هستند.

وی با بیان اینکه هدف عمده مرکز جلوگیری از گسترش طلاق در جامعه است بیان کرد: در ابتدا مراجعه مردم به وکلای ما جهت اخذ طلاق آنان به مشاوران ما معرفی می شوند و الحمدالله طی ۲ ماه گذشته ۱۹ مورد مراجعه برای طلاق داشتیم که به همت مشاوران وروانپزشکان توانمند ودلسوز ما ۱۸ نفر از آنان به صلح ودوستی رسیده و  فرجام خوبی داشته است.

وی افزود: تا امروز علاوه بر ارائه خدمات درکلینیک تخصصی الحمدالله ۸۵ مورد میز خدمت در مناطق مختلف شهر کرج تشکیل داده ایم وبه ۱۰۳۷ نفر هم خدمات حقوقی ومشاوره ای به عموم مردم در سطح مساجد ومحلات ارائه داده ایم.

به گفته وی، این گروه جهادی موفق به راه اندازی مرکز نیکوکاری نیز شده است ودر امر توزیع بسته های معیشتی وتهیه جهیزیه برای افراد کم برخوردار نیز فعالیت داردو در زمینه کمک رسانی به خانواده های زندانیان نیز فعال می باشدو به تعداد۱۵  پرونده ی وکلای معاضدتی در جهت حمایت از زندانیان معسر در این مرکز تشکیل شده است که به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیرین مرکز پشتیبانی گردیده است.

ثابت در پایان تصریح کرد: مسئولین آموزش وپرورش استان در راستای آموزش همگانی حقوق  به دانش آموزان تعامل و همکاری داشته باشند تا ضمن ارائه خدمات حقوقی به دانش آموزان آنان را با حقوق وتکالیف خود به وِیژه در زمینه آگاهی های قبل از ازدواج کمک کنیم، زیرا معتقد هستیم اگر دانش آموزان با نظام حقوق وتکالیف خود آشنا بشوند در آینده جامعه مستحکم وقوی تری از لحاظ بنیاد های اجتماعی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار