در آستانه سالگردشهدای سرچشمه شهید بهشتی،72 یاروفادارش و شهید این دیار رحمن استکی، نشست ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سالن شهید علی مردانی استانداری برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۴۱۰۲۹
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن حسین میرزایی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر و هفته قوه قضاییه گفت: 6 تا ۱۲ تیر به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است و شرط موفقیت و تاثیرگذاری برنامه‌های این هفته، مشارکت و نقش‌آفرینی مردم با وحدت، وفاق و همدلی است و برنامه‌های گرامیداشت شهدای۷تیر محوری‌، مردمی و اثرگذار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: باید آراء و اندیشه‌های متعالی شهید رحمان استکی از شهدای هفتم تیر در جامعه ساری و جاری شود.

وی گفت: فضاسازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی باید مورد توجه باشد، جوانان و نوجوانان باید در این مناسبت‌ها تغییر را در فضای حقیقی و مجازی احساس کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، با اشاره به اینکه گاهی در مناسبت‌های مختلف شاهد اجرای برنامه‌های متعدد توسط دستگاه‌های اجرایی هستیم، گفت: به جای ارائه لیست‌های طولانی، چند برنامه شاخص اجرا کنیم، کیفیت، جایگزین کمیت در اجرای برنامه‌ها شود، می‌توان به‌جای ارائه اجرای چند برنامه مختلف در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، یک برنامه شاخص پیش‌بینی شود تا بتوان بازخورد آن را پس از اجرا گرفت.

حسین میرزایی، افزود: حقوق بشر آمریکایی؛ ترور، تحریم و توحش است و شرط موفقیت و تاثیرگذاری اجرای برنامه‌های این هفته مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، ادامه داد: به عنوان نمونه آیین‌های عزاداری عاشورا، با مشارکت مردم هر ساله باشکوه برگزار می‌شود و در چند روز گذشته هم شاهد بودیم که کنگره ملی ۱۱هزار شهید عشایری کشور با عظمت در استان برگزار شد و این به ‌خاطر حضور پررنگ مردم در کنار برگزارکنندگان کنگره بود.

وی اظهار داشت: پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به بسط، توسعه و نهادینه کردن این فرهنگ جزو وظایف ذاتی همگان است و همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و تا ابد هرکس در این کشور با آرامش زندگی می‌کند بخاطر رشادت‌های شهداست.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: نباید منتظر بمانیم که گروه و یا نهاد خاصی به تنهایی اقدام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کند و همه باید دست به دست هم دهیم و در این عرصه کار کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: شهدای ۷تیر حق بزرگی بر جامعه دارند، سازمان‌ها و نهاد ها برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا، در این هفته باید با اجرای برنامه‌های خوب و محوری بتوانند بسیار موثرتر از اجرای برنامه‌های متعدد و پراکنده نتیجه بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری،با اشاره به نقش جایگاه شهید رحمان استکی گفت: یک برنامه‌محوری می‌تواند معرفی شهید استکی باشد که متاسفانه امروز خیلی از جوانان افکار، قول و فعل شهید استکی را نمی‌شناسند و از خدمات این شهید شاخص در استان و کشور بی‌خبر هستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات استان چهارمحال‌ و بختیاری، در آغار این نشست با گرامیداشت سالگرد شهادت شهدای هفت تیر، سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، 72 یار وفادارش و شهید این دیار شهید رحمن استکی، همچنین هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و هفته قوه قضاییه گفت: در این هفته، در سطح استان برنامه های متنوع فرهنگی با مدیریت مردم برگزار می شود.

موسی انصاری افزود: در مرکز استان مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهدای سرچشمه، همچنین هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، روزهای ششم و هفتم تیرماه همراه با اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری از مبلغین مشهور کشور و دکتر حمیدرضا مقدم فر معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای(دامت برکاته) برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: همچنین مانند سنوات گذشته یاد و خاطره 48 شهید پایگاه مقاومت شهداء مسجدجامع شهرکرد با حضور خانواده معظم شهدا ، بسیجیان مردم و مسئولان برگزار می شود.

شایان ذکراست: شهید رحمان استکی نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرکرد بود که همراه شهید بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ توسط منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

"مجتبی استکی " نماینده دور دوم مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی برادر این شهید نیز در مشهدمقدس، توسط منافقان کور دل به شهادت رسید و " حمید استکی " دیگر برادر وی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به فیض شهادت رسید.

ارسال نظرات