مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

تشکیل تعاونی های روستایی موجب تقویت اشتغال روستایی می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: بی شک تشکیل تعاونی های روستایی به منظور فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستاییان، تقویت اشتغال روستایی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۴۱۱۰۰
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به بازدید های اخیر خود از روستاهای بخش آسارا گفت: در این بازدیدها وضعیت حاکم‌ در زمینه اشتغال را از نزدیک مشاهده کردیم و برنامه هایی را برای تامین نیاز روستاییان در این زمینه در دستور کار قرار خواهیم داد.

تشکیل تعاونی های روستایی موجب تقویت اشتغال روستایی می شود

وی افزود: پیگیری مشکلات تعاونی های روستایی، بررسی راهکارهای تقویت مشاغل خانگی و ضرورت استفاده روستاییان از اعتبارات بانکی به ویژه در بحث تقویت تعاونی های روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت معکوس از روستاها به شهرها از جمله مواردی است که در این بازدیدها مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: با برنامه ریزی برای کاهش مشکلات شرکت‌های تعاونی، ارتقای وضعیت اشتغال در سطح مناطق روستایی استان را تجربه خواهیم کرد. تعاونی های روستایی برای تداوم یا توسعه فعالیت ها و افزایش توانمندی ها به منظور حفظ و ایجاد مشاغل جدید نیازمند برخورداری از خدمات اعتباری و بانکی هستند.

وی با اشاره به اینکه با هدایت این واحدها به سمت شبکه بانکی به ویژه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای تعاونگران، این نیازها تا حد زیادی تأمین خواهد شد، ادامه داد: بی شک تشکیل تعاونی های روستایی به منظور فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستاییان، تقویت اشتغال روستایی را به دنبال خواهد داشت.

دارایی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه اشتغال آفرینی برای حضور نسل های جدید و اهالی روستاهای استان در بستر تولید و فروش محصولات در پوشش تعاونی های روستایی گفت: توسعه تعاونی های روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیازمند فرهنگ سازی همراه با حمایت حاکمیت است.

وی افزود: در این راستا ضروری است تعاونی های روستایی و مشاغل خانگی بیش از پیش از پشتیبانی مالی برخوردار شوند. با شکل گیری تعاونی های روستایی جدید در دل روستاها بستر برای طرح های قابل واگذاری در روستا فراهم خواهد شد، لذا ضرورت دارد روستاییان در این راستا در مسیر توسعه روستایی مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار