استاندار بوشهر:

باید مثل شهداء همه وجودمان را وقف انقلاب و نظام کنیم

شنبه چهارم تیرماه مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد "حماسه مقاومت مجنون" با حضور پر شور مردم ومسئولین در تالار هنر مجتمع شهید شاهینی برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۲۹
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهدای تخریب چی دشتستان با حضورخانواده معظم شهدا وایثارگران، استانداربوشهر، امام جمعه دشتستان، فرمانداردشتستان، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان، جمعی از مسئولین استانی وشهرستانی و باحضور پرشور مردم ولایت مدار و انقلابی شهرستان برگزارشد.
استاندار بوشهر ضمن گرامی داشت یادوخاطره شهید بهشتی وشهدای هفتم تیر گفت: امروز باید همه مردم امید آفرینی کنند تا از این شرایط دشوار عبور کنیم.
وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام امت، شهدای۴ تیرماه سال ۱۳۶۷ و ۶۷۰ شهید قهرمان پرور شهرستان دشتستان گفت: حماسه مقاومت مجنون در واقع حماسه عاشورایی مقاومت مجنون می‌باشد، چون آن روز فرزندان این مملکت واقعا عاشورایی جنگیدند و وفاداری کردند و تمام هستی شان را تقدیم کردند، گرامی می‌داریم یاد ونامشان را و به روح بلندشان صلوات می‌فرستیم.
استانداربوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس ما به واقعه عاشورا شباهت دارد افزود: همانطور که حضرت زینب (س) مامور شد بعد از عاشورا آنچه را که درعاشورا اتفاق افتاد واین نهضت جهانی را زنده نگه دارد ماهم وظیفه داریم خاطرات شهدا، ایثارگران وجانبازان را بازگو کنیم.
وی درادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و حماسه مقاومت مجنون و بیان خاطراتی از حماسه مجنون خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: فرزندان شما عاشورایی جنگیدند و با تاسی از سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام اسلامی و حمایت از امام راحل، برای عزت، اقتدار، صلابت و بزرگی ایران اسلامی همه هستی خود را نثار کردند.
محمدی زاده همچنین در بیان رشادت‌های شهید احمد اسدی و دیگر شهدای تخریب به بیان خاطرات خود از آن‌ها پرداخت.
فرمانده ناوتیپ ۱۳ امیر المومنین (ع) استان بوشهربا اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس دشمن همانند دفاع مقدس همه ظرفیت‌های خود را بر علیه ملت ایران بسیج کرده بود یادآورشد: امروز دشمن قرارگاه‌های مختلفی دارد که در این قرارگاه‌ها وضعیت اقتصاد، قوت‌ها و ضعف‌های اقتصاد ما را رصد می‌کند.
وی با تأکید براینکه ما باید به این نظام، خون پاک شهدا، افکار و اندیشه‌های امام راحل وفاداروگوش به فرمان رهبرباشیم گفت: هدف اصلی دولت آیت الله رئیسی برای پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری عمل به خون شهدا و پاسداشت آن بود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه جوانان در جنگ ۸ ساله اقتدار ایران را ثبت کردند افزود: حمایت و توجه به جوانان یکی از اولویت‌ها است، همچنین واگذاری پست‌های مدیریتی به جوانان به ویژه فرزندان شهدا را مورد تأکید قرار داد وگفت: در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.
محمدی زاده بااشاره به اینکه وحدت جریان انقلاب و وحدت در مردم به وحدت و تبعیت از مقام معظم رهبری و امید آفرینی در جامعه است گفت: امروز باید همه مردم امید آفرینی کنند ما از این شرایط دشوار عبور کنیم، امروز جبهه حق، جبهه انقلاب اسلامی و جبهه باطل اسرائیل و آمریکا و ارتجای منطقه و انگلیس در مقابل همدیگرند و منافقین نیز به حمایت از آن‌ها هستند.
این مقام مسئول گفت: در جبهه حق همه باید از هم پشتیبانی کنیم باید روش شهدا را پیش بگیریم همانگونه که شهدا همه چیزشان را برای انقلاب اسلامی دادند ما هم باید همه وجودمان را وقف انقلاب و نظام کنیم.
وی درپایان گفت: باتوکل برنصرت الهی مراقبت کنیم با توپخانه خودی روی خط خودی آتش نریزیم.
این مراسم با اجرای ورزش زورخانه‌ای واجرای گروه سرود شمیم بهشت همراه بود.
در این مراسم از کتاب حنظله زمان، سرگذشت زندگی سردار شهید احمد اسدی از سرداران حماسه مجنون به نویسندگی مصطفی شهریاری رونمایی و در پایان از ۳۵ خانواده شهید حماسه مجنون نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات