جنبش‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی خواهان اعمال ممنوعیت حضور تیم‌های اسرائیل در مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس از سری تور جهانی ۲۰۲۲ شدند.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۷۳
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، هر سال با شروع معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جاده جهان که اکنون ۱۰۹ سال قدمت دارد، مدافعان حقوق فلسطینی‌ها برای رساندن فریاد مردم مظلوم این خطه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله جنبش بایکوت رژیم اشغالگر قدس، در کنار جاده‌ها با برافراشتن پرچم فلسطین و پلاکار‌دهایی با مضمون ضد صهیونیستی، شعار خود را اعلام می‌کنند.

این اعتراض‌ها در سال‌های اخیر شدت یافته و اکنون از مدتی قبل حامیان مردم فلسطین خواهان ممانعت مسئولان توردوفرانس از حضور اسرائیلی‌ها در مسابقه هستند. حتی زمانی که رکابزنانی، چون کریس فروم انگلیسی در سال‌های اخیر قصد پیوستن به تیم دوچرخه سواری با نام اسرائیل را داشتند، موجی از انتقاد‌ها از وی صورت گرفت.

تا قبل از شروع توردوفرانس ۲۰۲۲، حدود ۵۰ گروه و نهاد حقوق بشری از آفریقا، فرانسه، آمریکا، کانادا، بلژیک، ایتالیا، تونس، هلند، اندونزی، بوسنی و نقاط دیگر جهان با تشکیل کمپین و جمع آوری امضا خواهان حذف تیمی شدند که یک سرمایه گذار صهیونیست آن را تشکیل داده و در مسابقات مختلف شرکت می‌دهد.

در حالیکه مسابقات دوچرخه سواری معتبر توردوفرانس از سری تور جهانی ۲۰۲۲، اواخر هفته جاری در فرانسه آغاز می شود، جنبش‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی و نیز مدافعان حقوق بشر خواهان اعمال ممنوعیت ورزشکاران و یا تیم‌های اسرائیل غاصب در مسابقات شدند.

جبنش‌های ضد صهیونیست در بیانیه مشترک خود نوشتند: این غیرقابل قبول است که یک تیم رژیم صهیونیستی بخواهد از طریق ورزش بر جنایات این رژیم سرپوش بگذارد.

ارسال نظرات