نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان تاکید کرد؛

لزوم مشارکت شیعه و اهل سنت جهت رفع کمبودهای حوزه سلامت

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: جهت رفع کمبودهای حوزه سلامت نیازمند مشارکت خیر خواهانه اقشار مختلف شیعه و اهل سنت هستیم.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۵۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان گفت: خدمت به مردم توفیق بزرگی است که نصیب شما شده و باید در این جهت خداوند متعال را شکرگذار باشید.

امام جمعه زاهدان افزود: سلامت دارای ابعاد مختلفاست که یک بخش آن مباحث زیرساختی و تجهیزات و بخش دیگر آن پیشگیری و آموزش می‌باشد و در همه ابعاد نیازمند گسترش فعالیت‌ها و افزایش دامنه فعالیت‌های مجمع می‌باشیم.

آیت‌الله محامی خواستار بررسی نیازمندی‌های استان شد و بیان داشت: در اختيار داشتن نقشه نیازمندی‌های استان برای اولویت بندی امورات و تلاش برای حل تدریجی هر یک از مشکلات موثر است.

وی ادامه داد: انجام کلیه مراحل ساخت یک پروژه توسط خیرین کار شايسته‌ای است اما در شرایطی استفاده از توان سایر مجموعه‌ها امکان‌پذیر بوده و مهم تحقق کار و رفع نیازمندی‌هاست همان‌گونه که برخی خیران برای فعال سازی سایر مجموعه‌های داخلی مشارکت ۵۰ درصدی را هدف قرار می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: افراد سرمایه دار زیادی در سطح استان وجود دارند اما فعالیت‌های اقتصادی خود را به خارج استان برده و متقابلا اقدامات خیریه را نیز در خارج از استان انجام می‌دهند که در این جهت نیازمند فرهنگ سازی و دعوت برای حضور آن‌ها در داخل خود استان هستیم‌.

این مسئول گفت: راه اندازی چنین مجمعی در سایر شهرستان‌ها و نیز برگزاری همایش‌های مختلف برای فرهنگ سازی در این امور تا حدود زیادی تاثیرگذار است و نیاز است تا از ابزار مختلف استفاده و کار فرهنگی مستمر صورت گیرد.

وی خواستار مشارکت اقشار مختلف شیعه و اهل سنت جهت رفع کمبودهای حوزه سلامت در استان شد و ادامه داد: باید در بین اعضای مجمع خیرین سلامت از مذاهب و اقوام مختلف استان استفاده کرده و در مواردی که استقبال کافی صورت نمی‌گیرد باید به سراغ افراد سرمایه دار رفته و با ارائه گزارش فعالیت‌‌های خیران غیر بومی افراد حاضر در داخل استان را جهت انجام فعالیت بیشتر تحت تاثیر قرار دهید.

ارسال نظرات