خبرهای داغ:
محمدی خبر داد:

بیش از 13000 بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان توزیع شد

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۱۳هزار و ۹۵۵ بسته معیشتی در بین خانواده زندانیان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۳۸
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، مجتبی محمدی، مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته ۴۹۰ زندانی استان با استفاده از  پابند الکترونیکی در بیرون زندان ها هستند و تلاش می‌شود امسال این تعداد به ۱۲۰۰ نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 3 هزار و ۷۵۰ متر از فضاهای زندان استان بازسازی شده است، تصریح کرد: امسال نیز برای بازسازی ۶هزار مترمربع از زندان های استان برنامه ریزی کرده ایم، که زندان های مهاباد و میاندوآب از جمله این فضاها هستند.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان است، یادآور شد: در سال جاری برای ۷۰۰زندانی ارومیه شرایطی فراهم شده تا در زندان باز و در واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: نبود فضای دائمی برای عرضه کالا و خدمات تولید شده توسط مددجویان از مشکلات واحدهای تولیدی داخل زندان ارومیه است.

محمدی ادامه داد: مسئولان اجتماعی استان اعتبارات آسیب های اجتماعی آذربایجان غربی را از وزارت کشور مطالبه کنند، چرا که به دلیل مرزی بودن، این استان محل سرازیر شدن برخی آسیب ها است؛ برای مثال حضور گروه‌های معاند، ترانزیت کالا و مشروبات الکلی از عراق و ترکیه همچنین قاچاق انسان، از این استان انجام می‌شود، اما خوشبختانه مدیریت مطلوبی انجام شده و آذربایجان‌غربی جزو پنج استان‌ امن کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه، 45 درصد زندانیان استان دارای مدرک دیپلم یا زیردیپلم هستند، گفت: هیچ محدودیتی در ادامه تحصیل زندانیان وجود ندارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه موضوع ترک تحصیل فرزندان زندانیان حل شده است، اظهار داشت: در این رابطه آسیب‌های خانواده زندانیان مورد رصد واقع می‌شود، چون در مواردی، فرزند زندانی از نخبگان جامعه بوده که ترک تحصیل کرده بود، اما با حمایت‌های انجام شده، بار دیگر به تحصیل بازگشتند.

انتهای یپام/

ارسال نظرات