خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: غدیر نام فقط یک روز یا یک سرزمین نیست، بلکه نماد یک تفکر و مکتب است.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۵۹
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

به گزارش بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد رستمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در حسینیه دوم بهمن سپاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این ایام فرصت مغتنم و ارزشمندی است، تا درراستای تبیین اهمیت رسالت اولیای الهی گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه، در فرهنگ مسلمانان، بعضی روز‌ها به دلیل برکت و خیری که در آنهاست، عید نامیده شده است، اضافه کرد: یکی ازاین روز‌های والامقام، روز عید غدیر خم، یعنی هیجدهم ذیحجه است، که از سوی رسول گرامی اسلام (ص)، برترین عید امت لقب گرفته است.

رستمی با بیان اینکه، واقعه غدیرخم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام (ص) رخ داد و در آن حضرت علی (ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‌ای تاریخی نیست، که در کنار دیگر وقایع به آن نگریسته شود، اضافه کرد: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، بلکه نماد یک تفکر است.

وی ادامه داد: غدیر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‌دهد، همچنین غدیر، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است، غدیرخم یک سرزمین نیست؛ چشمه‌ای است که تا پایان هستی در حال جوشیدن خواهد بود..

رستمی با بیان اینکه، همچنین عید سعید قربان جلوه‌ای از تسلیم محض در مقابل خداوند متعال، اطاعت از ذات اقدس الهی و زدودن گناهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: همچنین عید غدیرخم نیز حامل پیام‌های ارزشمندی است.

سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، نیز در این جلسه، گفت: مدیریت کیفی برنامه‌های دهه ولایت و امامت ضروری است، دراین‌راستا باید از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیین اطعام مستمندان در عید سعید قربان و عید سعید غدیرخم بیش از سایر مناسبت‌ها جلوه‌گری می‌کند، این روحیه دستگیری از مستمندان را از حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) آموخته‌ایم، ولی لازم است این روش و منش را در طول سال به کار ببندیم.

ارسال نظرات