خبرهای داغ:
همدان-دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان از برگزاری ۳ هزار برنامه طی دهه ولایت و امامت در استان همدان با تکیه بر ظرفیت مردمی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۱۵۷۶
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی صلواتیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری ۳ هزار برنامه طی دهه ولایت و امامت در استان همدان با تکیه بر ظرفیت مردمی اظهار داشت: به منظور پاسداشت غدیر کارگروه‌هایی از جمله محتوایی، فرهنگی، تبلیغی، فضاسازی، آسیب‌های اجتماعی، پشتیبانی، رسانه و کودک و نوجوان تشکیل شده است که تمام کار‌های غدیر در این کارگروه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی غدیر دو سال است که کار خود را شروع کرده است، افزود: جلساتی در محلات و شهرستان‌ها برای فعالان فرهنگی برگزار کردیم تا بتوانیم فعالیت گسترده‌ای را داشته باشیم.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با اشاره به برگزاری پویش «هر خانه یک پرچم و هر مغازه یک پرچم» گفت: در سال‌های قبل با حضور گروه‌های جهادی برنامه دوخت ۱۸ هزار پرچم در دستور کار قرار گرفته است و پویش «هر خانه یک پرچم و هر مغازه یک پرچم» شکل گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری همواره پای کار است و در تمام برنامه‌ها حضور چشمگیری دارد، ابراز داشت: امسال با ادارات و سازمان‌های مختلف رایزنی شده تا در مقابل هر اداره‌ای این پرچم‌ها نصب شود.

صلواتیان بیان کرد: در زمان کرونا حداقل ۱۸۰ کاروان شادی در شهرها و مناطق مختلف استان فعالیت داشتند که باعث شد جشن‌ها در بیرون از مساجد به طرز چشمگیری افزایش یابد و بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ برنامه در کل استان همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: حضور و انسجام گروه‌ها، مساجد، هیئات و خیرین در ستاد غدیر بسیار مهم است و در سال قبل بیش از ۳۵۰ هزار غذا در قالب اطعام و افطار طبخ و بین هیئات توزیع شد.

دبیر ستاد مردمی غدیر در استان همدان گفت: نورافشانی در مساجد، اطعام، افطار و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی، توزیع جهیزیه، آزادسازی برخی از زندانیان، توزیع نان رایگان غدیر و پویش نذر قربان برای غدیر از دیگر برنامه‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه در کنار این برنامه‌ها دنبال وقف غدیر هستیم تا فعالیت‌های بیشتری در حوزه غدیر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: وقف در زمینه غدیر به ستاد مردمی کمک بسیاری می‌کند و می‌تواند موجب نمود بیشتری از برنامه‌های غدیر باشد که از جمله وقف‌ها، وقف ۳دانگ منزل به دفتر امام جمعه همدان است.

صلواتیان بیان کرد: کاروان موتورسواری و دوچرخه سواری، مسابقه نقاشی، مسابقه خطبه غدیر و مسابقه نهج البلاغه در ایام دهه ولایت و امامت برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری گروه‌های سرود نوجوانان در میادین، خیابان‌ها و محلات، برگزاری گروه‌های تعزیه غدیر، ۱۱۰ موکب توسط یک‌هزار و ۱۰۰ نوجوان در ایام دهه ولایت و امامت برنامه خواهند داشت.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان با اشاره به اینکه در دهه ولایت و امامت ۶۰ هیات به نوبت در میدان امام(ره)، میدان باباطاهر، پارک پرواز و تالار قرآن برنامه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: جشن بزرگ روز عید غدیر و شادپیمایی نوجوانان به همراه خانواده در پیاده راه خیابان بوعلی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی است و یکی از موارد مهمی که در دهه ولایت و امامت باید به آن توجه کرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.

وی با بیان اینکه چارپایه‌خوانی در روستاها و مناطق مختلف شهرها وجود دارد، گفت: امسال تعدادی زندانی به نام امام علی(ع) آزاد می‌شوند و برای اطعام و افطار نیز رایزنی خواهد شد؛ همچنین آمادگی توزیع۶۰ تا ۷۰ هزار غذا در همدان را داریم هرچند توزیع بیش از ۳۵۰ هزار غذا نیز پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات