سردار شفائی در اختتامیه اولین جشنواره سرود ملی فجر استان:

هنر یکی از امور تاثیرگذار و بعضا سرنوشت ساز در زندگی انسانها است / قرآن کریم بعنوان یک شاهکار هنری مطرح است

فرمانده سپاه سلمان گفت: تشکیل گروههای سرود از الزامات و اقدامات امروز بسیج است که خوشبختانه و به فضل الهی در طی دوسال گذشته استعداد یابی هایی نیز انجام شده است .
کد خبر: ۹۴۴۱۵۹۵
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در اختتامیه اولین جشنواره سرود ملی فجر استان ضمن گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد وخاطره شهداء هفت تیرگفت: هنر یکی از امور تاثیرگذار و بعضا سرنوشت ساز در زندگی انسانها است که اگر به آن توجه شود می تواند در جهت رشد و تعالی و تکامل انسانها اثر بسیاری داشته باشد، اما همین هنر اثرگذار اگر به آن بی توجهی و کم دقتی شود میتواند انسان را در مسیر قهقرایی قرار داده و انسان را به مسیر شیطان رهنمون سازد .

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که هنری که می تواند انسان را به تعالی و رشد برساند پیوسته مورد توجه بزرگان دین خدا بوده است، افزود: اگر نگاهی به تاریخ به ویژه تاریخ پرفراز و نشیب اسلام بیندازیم خواهیم دید که بزرگان ما نسبت به این استعداد ارزشمند که خداوند در نهاد انسان ها قرار داده است، اهتمام داشته اند.

وی با تاکید بر این نکته که قرآن کریم بعنوان یک شاهکار هنری مطرح است که در آن به زندگی بعضی پیامبران الهی اشاره شده است، اذعان داشت: در داستان زندگی حضرت موسی(ع ) در مقطع سحر و جادو که هنر ویژه بندگان آن روز بوده است خداوند با یک هنر خاص معجزه عصای حضرت موسی(ع ) بساطشان را برچید و یا از این قبیل معجزات حضرت عیسی(ع ) و دیگر پیامبران که از جانب الهی امر به انجام می‌شدند نیز هنری است الهی و قابل ستودن .

وی درباره هنر الفاظ قرآن کریم نیز گفت: قرآن کریم در دوره ای بر پیامبر(ص ) نازل شد که دوره اوج شعر و ادب بود، هنری که حتی بعد از گذشت سالیان سال  هنوز کسی نتوانسته است حتی آیه ای شبیه آیات قرآن بیاورد.

سردار شفائی تصریح کرد: آنچه که مامیتوانیم در داستان این هنرگرانبها بیان کنیم این است که اولا هنری که خلق می کنیم انسانها را به سمت هدف خلقت رهنمون نماید و هیچ اقدامی نباید مغایر با این موضوع که ما را به سمت هدف خلقت که همان انسان سازی است هدایت نماید یا مغایرداستان ترویج و تبلیغ آموزه های دین باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: سرود یک سبقه بسیار ارزشمند درتاریخ انقلاب دارد، در ماههای پایانی رژیم منحوس پهلوی گروههای سرود انقلابی در مساجد با ایجاد شور مردم را همراهی کردند، در بدو ورود حضرت امام، بنیان گذار حکیم جمهوری اسلامی ایران شاهد اتفاقات ارزشمندی بودیم که با فعالیت همین گروههای سرود، ویژه سرود خمینی ای امام که همانند سرود سلام فرمانده در کشور جاودانه شد و توانست یک روح تازه در کالبد جامعه بدمد.

سردار شفائی در ادامه افزود: تا پایان دهه ۶۰ با فعال بودن گروههای سرود ،فضایی نشاط آور در بین بچه های انقلاب شاهد بودیم ولی در دهه های ۷۰،۸۰،۹۰ نسبت به این ظرفیت بسیار ارزشمند که می توانست در جامعه تحول ایجاد کند،در حوزه نشاط و شادابی و انتقال مفاهیم دچار سستی وضعف شدیم .

فرمانده سپاه سلمان ادامه داد: تشکیل گروههای سرود از الزامات و اقدامات امروز بسیج است که خوشبختانه و به فضل الهی در طی دوسال گذشته استعداد یابی هایی نیز انجام شده است .

وی درادامه افزود: ما دریک جنگ همه جانبه با نظام سلطه مواجهیم، زمانی که دشمن قسم خورده با تمام تجهیزات در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده است وظیفه ما هوشیاری و استفاده از ظرفیتهای موجود و به ظهور رساندن توانمندی‌های خودمان است و اینکه نگذاریم مردم تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار بگیرند، دشمن درپی آن است که نشاط سالم در جامعه نباشد و یاس و ناامیدی در آن موج بزند و هیچ اقدام و برنامه تربیتی مفیدی از سوی اساتید و برنامه ریزان امور تربیتی صورت نگیرد.

سردارشفائی با اشاره به سرودهای اجرا شده در سال 1400 افزود: سرودهایی که درسال های آینده اجرا میشوند باید شیواتر و رساتر و تاثیرگذارتر باشند که لزوم چنین اجرایی ایجاد ارتباط با شاعران بومی استان است که در نتیجه این تعامل و همکاری شاهد اشعار واجراهایی با گویش های محلی و ملی با مضامین فاخر حماسی، سروده های انقلابی با تناسب غزل و موسیقی باشیم .

این مسئول در پایان تصریح کرد:  آثار باید ویژگی تعمیم به اقصی نقاط کشور و بهره گیری از ظرفیت جوانان و جهش انقلابی را به مثابه سرود فاخر سلام فرمانده داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار