خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان سمنان از تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی شاهوار و کلنگ زنی گلخانه هوشمند هیدروپنیک در شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۱۷۷۴
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج، احمد دزیانیان در آیین امضای تفاهم نامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی شاهوار و کلنگ زنی گلخانه هوشمند هیدروپنیک در مرکز تحقیقات آموزشی کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود اظهار کرد: تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی شاهوار در راستای جذب واحد‌های فناورانه برای کمک به بخش کشاورزی استان و شهرستان شاهرود است که امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های مهم تحقیقاتی و دانش بنیان انجام دهیم.
او به احداث بزرگترین گلخانه هوشمند هیدروپنیک استان نیز اشاره کرد و گفت: این گلخانه در قالب طرح مشارکت ۱۰ ساله که مجوز آن صادر و ابلاغ شده با شرکت دانش بنیان مرکز نوآوری هیدروتک اجرا خواهد شد و با توجه به مشکل آب و توسعه کشاورزی در شرایط گلخانه الگویی برای منطقه خواهد شد.
نوری مدیر مرکز نوآوری هیدروتک نیز در این آیین گفت: مزرعه کشاورزی نوین و گلخانه هوشمند با همکاری چند ارگان و مرکز نوآوری و فن ژرف هیدروتک با رویکرد فناوری‌های سازمان یافته است.
او‌ با بیان اینکه رویکرد ما رفتن به سمت نسل چهارم و پنجم نوآوری و تاکید بر یکپارچگی متراکم فناوری‌ها و توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای است، افزود: ما چرخه عمر محصول را کوتاه و استراتژی مبتنی بر زمین را گسترش می‌دهیم و ادغام توانمندی‌ها و یکپارچه سازی فرآیند محصول و شکل گیری فناوری جدید، و توسعه سیستم عامل کشاورزی نوین و گلخانه‌های هوشمند در دستور کار است.
در این مراسم کلنگ احداث گلخانه هوشمند هیدروپنیک و تفاهم نامه تاسیس دهکده (پردیس) فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی شاهوار در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان مرکز شاهرود با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان و رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی کشور و مدیر سازمان جهادکشاورزی استان انجام شد.
معاونین وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جهادکشاورزی و مسئولین استانی و شهرستانی از مرکز رشد و مزرعه زعفران دکتر امین نیز بازدید و از نزدیک با تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی آشنا شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها