کارشناس مسایل سیاسی، ادعای آمریکایی ها درباره حقوق بشر و متهم کردن ملت های آزادیخواه در این زمینه را مضحک خواند.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۸۱
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاونت سیاسی ناحیه بسیج دانشجویی همزمان با آغاز هفته حقوق بشر اقدام به برگزاری نشست تبیینی سیاسی با موضوع حقوق بشر ویژه مسولین و فرماندهان بسیج دانشگاههای سراسر استان کرد.

 مهمان  برنامه دکتر اسماعیلی گفت: نباید اجازه دهیم ارتجاع، دوباره قدرت بگیرد، کاری که در انقلاب‌های مشروطه و نهضت ملی با کمک استبداد جهانی صورت گرفت و باعث شکست آنها شد.

اسماعیلی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یادو خاطره شهدای هفتم تیر افزود: این هفته از ششم تا دوازدهم تیر، به عنوان هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده و این ابتکار عمل از سوی مقام معظم رهبری بوده است.

وی ضمن بازخوانی حقوق بشر آمریکایی افزود: مدعی‌ترین حکومت در حقوق بشر آمریکاست و مضحک‌تر از آن این است که آمریکایی‌ها بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه را به جرم حقوق بشر در مجامع بین‌المللی متهم می‌کنند، آن‌هایی که دستشان به خون ملت آغشته است، امروز آزادانه در کشور‌های غربی فعالیت می‌کنند، نشست دارند و همایش اجرا می‌کنند و بسیاری از مسئولان حال و سابق آمریکایی در همایشی شرکت می‌کنند که بانیان آن کمر به قتل ایرانی‌ها بسته‌اند.

اسماعیلی گفت: منافقین که امروز به عنوان یکی از گروه‌های سیاسی محسوب شده و اسمشان از گروه‌های تروریستی خارج شده است، در جنگ ایران و عراق به عنوان خائنین به ملت، اطلاعات مراکز درمانی و نظامی را به دشمن می‌دادند.

وی اضافه کرد: امروزه بسیاری از گزارش‌هایی که به دروغ درباره حقوق بشر ایران به مجامع بین‌المللی داده می‌شود، توسط همین‌هاست. کسانی که ۱۷ هزار ترور را در داخل کشور انجام دادند، امروز گزارشاتشان به عنوان مستند‌های آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران مطرح می‌شود.

کارشناس مسایل سیاسی در ادامه در رابطه با برجام و مذاکرات گفت: مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی به حساس ترین نقطه خود رسیده است و  اینکه توافق حاصل شود بستگی به تصمیم طرف های مقابل دارد؛ ولی نکته ای که اینجا وجود دارد نباید بگذاریم طرف مقابل ابتکار عمل را به دست گیرد و عدم رسیدن به توافق را به گردن جمهوری اسلامی بیندازد و باید کاملا در جهت روشنگری و شفاف سازی برای اقشار مختلف جامعه و مردم کاملا هوشمندانه عمل کنیم.

ارسال نظرات