خبرهای داغ:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین؛
فولیان عنوان کرد: یکی از معضلات کنونی دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده هاست. یعنی آسیبی که همکاران و مردم ما را رنج می دهد تعدد و تکثر پرونده ها اعم از کیفری وحقوقی است.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۹۱
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست هم اندیشی به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور علی فولیان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین و اعضای بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد.

 

فولیان در این جلسه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر بیان کرد: یکی از معضلات کنونی دستگاه قضایی افزایش ورود ی پرونده هاست. یعنی آسیبی که همکاران و مردم مارا رنج می دهد تعدد و تکثر پرونده ها اعم از کیفری وحقوقی است.

 

وی گفت: هرچقدر پرونده های ورودی بیشتر باشد ما با چالش هایی همچون دادرسی نارضایتی مردمی، نارضایتی عمومی و کاهش دقت در دادرسی مواجه خواهیم بود. معاونت اجتماعی به کمک سازمان های متولی می توانند علل وقوع جرائم و اختلافات موجود را ریشه یابی نماییم. بررسی و ریشه یابی علل وقوع جرایم یکی از رسالت های معاونت اجتماعی است. 

 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: یکی از عللی که باعث می شود که در جامعه جرم اتفاق بیفتد، ضعف و به نوعی ناآگاهی شهروندان است. یکی دیگر از این مسائل ترک فعل ها و غفلت و کوتاهی در انجام وظیفه هاست. علت های متعدد دیگری وجود دارد. معاونت اجتماعی یک معاونت کاملا علمی و اجتماعی است.

 

فولیان عنوان کرد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری به دنبال یافتن ظرفیت های گسترده ای که در متن اجتماع است هستیم. لذا جرایم را اسیب شناسی می کنیم و برای ان راهکار و کنترل روش ایجاد می کنیم.

 

وی افزود: وظیفه اجتماعی دستگاه قضایی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تعریف می شود. لذا رسانه ها در مطالبه گری های خود، پس از مطالبه از دستگاه های متولی، بعنوان اخرین راهکار از دستگاه قضایی مطالبه نمایند. وظیفه ما مدیریت پیشگیری در معاونت حوزه پیشگیری است. ما باید یک تاکتیک و دیدگاه داشته باشیم که تک تک آحاد ملت، بدنه دولت و حاکمیت را بیاییم.

 

 انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها