خبرهای داغ:
همدان-معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با بیان اینکه ۹۴۰ مگاوات در ساعت تولید برق داریم، گفت: امسال تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز استان را در تامین برق پاسخگو بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۷۷
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز استان را در تامین برق پاسخگو بوده‌ایم

به گزارش خبرگزاری بسیج، پژمان اختری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسالت اصلی نیروگاه تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز مردم استان است، اظهار کرد: در شرایط فعلی مصرف استان را به سختی تأمین می‌کنیم و برای سال آینده اگر بخواهیم شرایط برق حفظ شود و قطعی برق نداشته باشیم نیاز به سرمایه‌‌گذاری و نصب نیروگاه جدید داریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال از ۲۵ تیر تا اواسط مرداد پیک مصرف برق را داشته باشیم، افزود: به دلیل خارج شدن چاه‌های کشاورزی از ۱۵ مرداد افت قابل توجهی را در مصرف برق استان خواهیم داشت.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با بیان اینکه ۹۴۰ مگاوات در ساعت تولید برق داریم، عنوان کرد: امسال تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز استان را در تامین برق پاسخگو بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه پست نیروگاه شهید مفتح بالاترین تبادل بار را در کشور دارد و در مرکز ثقل برق کشور قرار دارد، ابراز کرد: نیروگاه شهید مفتح علاوه بر اینکه وظیفه تأمین برق استان دارد وظیفه دارد این شبکه را پایدار نگه دارد.

اختری با بیان اینکه اگر شرایط ناگواری برای نیروگاه به وجود بیاید نه تنها استان بلکه کشور نیز دچار مشکل می‌شود، عنوان کرد: در روز گذشته بالغ بر ۲۳ هزارو پانصد مگاوات انرژی الکتریکی در یک روز تولید کرده‌ایم ضریب بار ما بیش از ۹۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت ما ۹۹ درصد سوخت گاز است و با توجه به اینکه مصرف مازوت ضررهایی دارد بنابراین اصلاً تمایلی به اجرای آن نداریم، یادآور شد: به هیچ عنوان تمایل به مصرف حتی یک لیتر مازوت را نداریم.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز بین نیروگاه‌‌ها کشور بیشترین مصرف گاز را داشتیم، تأکید کرد: از سال ۹۴ با وجود پروژه انتقال پساب تنها یک درصد مصرف آب زیرزمینی داریم و قطعاً مشکلات بی‌ آبی و خشک شدن دشت‌‌ها هیچ ارتباطی به نیروگاه ندارد و بحران آب در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف نیروگاه گیاهان دارویی با سوددهی بالا کاشتیم، خاطرنشان کرد: ما چندین بار از دهیاری‌ها خواسته‌ایم که برای کسب تجربه از مزارع نیروگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات