حجت‌الاسلام زمانی:

مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار عدالت در جامعه است

زنجان_مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عدالت در جامعه است.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۲۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام  محمدحسن زمانی، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با اشاره به اهمیت عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی، بیان کرد: بیش از ۱۰ آیه مستقیم در قرآن‌کریم از اهمیت عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی گفته‌اند و بیش از ۱۰۰ آیه در اشاره غیرمستقیم به استکبارستیزی و لزوم گسترش عدالت وجود دارد.

مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار عدالت در جامعه است

وی با بیان اینکه عدالت‌محوری یکی از اهداف همه پیامبران و انبیای الهی بود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و فلسفه بعثت پیامبران الهی، گسترش عدالت در جامعه بود و ابزارهای مختلف از کتب الهی تا معجزات در راستای تحقق این هدف ارزشمند بوده است.

زمانی با اشاره به نقش عدالت‌خواهی در زندگی امام علی (ع)، ادامه داد: امام علی (ع) مصداق روشن عدالت‌محوری و مبارزه با ستمگران است و ایشان در کمتر از ۵ سال حکومت خود، عدالت را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشید، به گونه‌ای که امروز مسلمانان سراسر جهان شیفته خصلت عدل‌گرایی ایشان هستند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای مسیحی و سنی مذهب از ایران در شناساندن امامان ما پیشی گرفته‌اند، تصریح کرد: برخی از کتب ارزشمند در وصف زندگی ائمه و معصومین اسلام و شیعه در کشورهای مسیحی و سنی مذهب نوشته شده و این موضوع بیانگر ارزش بالای زندگی‌نامه ائمه و معصومین شیعه است.

این مسئول با اشاره به ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی امامان معصوم (ع) بیان کرد: خداوند از امامان و پیامبران و هدایت‌گران جامعه پیمان گرفته که باید سطح زندگی خود را هم‌تراز با سطح فقرای جامعه قرار دهند و ساده‌زیست باشند و امروز نیز مدیران و مسئولان کشور باید این نکته را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

زمانی با اشاره به ویژگی ظلم‌ستیزی جامعه اسلامی، گفت: جامعه مومن و اسلامی نه ظلم می‌کند نه کمک به اجرای ظلم می‌کند و نه راضی به ظلم می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود امامزادگان و بقعه متبرکه در استان‌های مختلف، اظهار کرد: در استان‌های مختلف کشور شاهد وجود امامزادگان و بقعه متبرکه متعددی هستیم و این موضوع به همان عدالت‌خواهی بازمی‌گردد، چون این افراد در مسیر عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی و گسترش دین اسلام سفر کرده و به دلایل مختلف از دنیا رفتند و به خاک سپرده شدند.

زمانی با بیان اینکه از ابتدای جریان نهضت مشروطه در ایران، عالمان زیادی پرچم عدالت‌خواهی را برافراشتند، افزود: از ابتدای مبارزات آزادی و مشروطه عالمان و طلاب زیادی از جمله آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مدرس در راستای تحقق عدالت و آزادی در جامعه تلاش کردند و در این راه به شهادت رسیدند و این افراد مفاخر روحانیت در مسئله ظلم‌ستیزی هستند.

وی عنوان کرد: خون این عالمان شهید راه حقیقت به پای شجره انقلاب اسلامی نتیجه داد و اولین ثمره انقلاب اسلامی بود که به دست امام خمینی (ره) به وقوع پیوست.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به عرصه‌های ادامه نظام جمهوری اسلامی، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین حکومت جمهوری دینی در دنیا باید در دو عرصه ادامه یابد. اول برکات خود را در ایران عرضه کند و دوم اینکه شجره طیبه در کشورهای دیگر اسلامی و غیراسلامی ریشه بدواند و ثمره بدهد.

زمانی با اشاره به نقش پررنگ آیت‌الله بهشتی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی با ۷۲ تن از یاران خود فدای اسلام شدند و نقش‌آفرینی کردند و طبق فرمایش امام خمینی (ره) شهید بهشتی یک ملت و الگو برای شاگردان و جامعه عالمان است.

وی خاطرنشان کرد: عالمان بزرگ شیعه در راه پایداری انقلاب و جمهوری اسلامی از خودگذشتگی کردند و امروز این مسئولیت به ما سپرده شده است تا این حکومت را پایدارتر از قبل پاسداری کنیم و در نهایت به دست امام زمان (عج) برسانیم.

ارسال نظرات