خبرهای داغ:
امیر سرتیپ پوردستان:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هرگز غافلگیر نخواهند شد

همدان-مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: متناسب با تهدیدها، ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هرگز غافلگیر نخواهند شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۴۹
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در بیست و چهارمین یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو شهرستان ملایر، اظهار کرد: برای مقابله با تهدیدات دشمن باید آمادگی رزمی و دفاعی خود را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه تمام تحرکات دشمنان در مرزها و خارج از منطقه رصد می‌شود، بیان کرد: متناسب با تهدیدها، ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هرگز غافلگیر نخواهند شد.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی تاکید کرد: چنانچه کسی بخواهد به خاک و مرز جمهوری اسلامی تعدی کند، با پاسخ کوبنده و پیشمان کننده‌ای مواجه خواهد شد.

وی جوانان را سرمایه‌ای عظیم برای نظام و انقلاب اسلامی دانست و افزود: همین جوانان بودند که جمهوری اسلامی را به اوج قله‌های علمی رساندند و هر جایی که کشور نیاز داشت، جلوتر از همه حاضر شدند.

امیر سرتیپ پوردستان با تاکید بر اینکه تکیه رهبر معظم انقلاب به جوانان و نسل امروز و آینده است، اظهار داشت: به واسطه وجود جوانانی خلاق و زبده، تمامی سلاح‌ها و تجهیزات دفاعی در داخل کشور تامین و ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در حوزه دفاعی، هوایی، زمینی، فضایی و دریایی و زیرسطحی توانمندی و قابلیت‌های زیادی دارد و همچون ید واحد زیر پرچم فرمانده کل قوا انجام وظیفه می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل تمدن نوین اسلامی را هدف مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: در این راستا دو وظیفه فردی و اجتماعی بر عهده داریم و به عنوان اولین وظیفه فردی باید بنیه‌های اعتقادی و ایمانی خود را حفظ و تقویت کنیم.

وی افزایش قدرت علمی را از دیگر وظایف فردی برشمرد و بیان کرد: برای تحقق وظایف اجتماعی باید در سلامت اعتقادی دینی جامعه اثرگذار باشیم و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین و روشنگری نسبت به خانواده و جامعه داشته باشیم.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: شهدا در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و هیهات من الذله را سر دادند و با عشق، شادابی و نشاط در صحنه حاضر شدند و ماموریت بزرگ خود را انجام دادند.

وی با تشریح شرایط سخت دفاع مقدس، اظهار داشت: کشور و نیروهای مسلح شرایط سختی را تجربه کرد و استکبار جهانی کشور ما را تحریم کرده بود و هیچ کشوری با ما ارتباط برقرار نمی‌کرد.

به گفته وی صنعت داخلی کشور مانند امروز پیشرفت نکرده بود که بتواند نیازهای کشور و نیروهای مسلح را تامین کند و در سال‌های جنگ، مهمات ما سهمیه‌بندی بود.

مشاور عالی فرمانده ارتش با بیان اینکه استکبار جهانی و کشورهای منطقه پشت سر رژیم بعثی عراق قرار گرفته بودند، افزود: دنیا دو قسمت (اردوگاه شرق و غرب) شد و هر جنگی رخ می‌داد، آمریکا یک طرف و شوروی طرف دیگر بود، اما در جنگ تحمیلی ما، آمریکا و شوروی پشت سر صدام قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این جنگ نابرابر، رزمندگان ما به واسطه اخلاص و روح بزرگی که داشتند، به پیروزی رسیدند.

امیر سرتیپ پوردستان تاکید کرد: امروز به واسطه توطئه‌هایی که دشمنان علیه ما طراحی کرده‌اند، شرایط ما بسیار سخت‌تر از شرایط جنگ تحمیلی است و دشمن از طریق رسانه‌های خود، افکار و عقاید مردم را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه امروز در معرض جنگ نرم دشمن هستیم و قلب‌ها و فکرهای مردم ما را هدف قرار داده است، بیان کرد: دشمن با هزینه‌های میلیاردی در تلاش است در ایمان و اعتقادات جوانان تزلزل ایجاد کند و با سوال‌های انحرافی و روایات جعلی می‌خواهد جوانان ما را دچار لغزش کند.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران مایوس کردن جوانان از دولت، نظام، انقلاب و مسئولان را هدف دیگر دشمنان در جنگ نرم و جدا کردن مردم از دولت عنوان کرد و گفت: دشمن از طریق شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور است.

وی آینده‌سازی را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و بیان کرد: دشمن غافل از این است که خدا اراده کرده دین خود را گسترس دهد و همین یادواره‌های شهدا، هیات‌های عزاداری، تجمعات سلام فرمانده و کانون‌های نورانی است که تلالو آنها دل‌های جوانان را روشن می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات