خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که مردم این شهر با بنده در میان گذاشتند، وقوع جرائم خشن و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط اراذل و اوباش است و به مردم شریف اقبالیه این اطمینان را می دهم، که اجازه نخواهیم داد مجرمان خشن از چنگال قانون در امان باشند.
کد خبر: ۹۴۴۲۲۴۱
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

زوین_به گزارش خبرنگار بسیج، حسین رجبی در دیدار با مردم شریف شهر اقبالیه که در مسجد سید الشهداء (ع) انجام شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در دین مبین اسلام و سیره اهل بیت (ع) و ائمه اطهار(ع) به آن تاکید بسیار شده بحث رعایت حق الناس است، زیرا امروزه بسیاری از بداخلاقی، ناهنجاری ها، جرائم، آسیب ها و حتی بسیاری از پرونده های قضایی به دلیل عدم رعایت حقوق دیگران و قانع نبودن به حقوق خود است. 

وی افزود: یکی از مواردی که در بحث حق الناس باید به آن توجه کرد، کنترل زبان است و جای تاسف دارد که در سال گذشته بیش از 6 هزار پرونده به دلیل عدم تسلط بر زبان در مراجع قضایی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته و برای عده‌ای نیز مجازات در نظر گرفته شده است.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که مردم این شهر با بنده در میان گذاشتند، وقوع جرائم خشن و قدرت نمایی با سلاح سرد توسط اراذل و اوباش است و به مردم شریف اقبالیه این اطمینان را می دهم، که اجازه نخواهیم داد مجرمان خشن از چنگال قانون در امان باشند و برخورد سخت و بدون اغماض دستگاه قضایی در انتظار آنها است و یقیناً شمشیر عدالت دست افرادی را که با استفاده از سلاح سرد برای شهروندان ایجاد رعب و وحشت می کنند، قطع خواهد کرد.

این مقام قضایی استان همچنین یادآور شد: شهر قزوین به دارالمومنین معروف است و از پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی برخوردار است و به همین خاطر وقوع این حجم از جرائم خشن زیبنده استان نیست و باید همه تلاش کنیم تا وقوع جرائم خشن به حداقل برسد.

رجبی به موضوع جمع آوری معتادان متجاهر اشاره و تصریح کرد: بدون شک افرادی که به اعتیاد دچار هستند به سراغ جرائم دیگر از جمله سرقت های خرد و... خواهند رفت و به منظور کاهش اینگونه جرائم، با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری و نگهداری این افراد اقدام خواهد شد و شهروندان نیز در این خصوص همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی اذعان داشت: به زودی سامانه ارتباط تصویری شهروندان با دادستان قزوین راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان در کمال محرمانه بودن اطلاعات می توانند موارد، مسائل و مشکلات را مطرح نمایند تا موضوعات مطروحه بررسی و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: چارت انتظامی شهر اقبالیه متناسب با جمعیت و جرائم این منطقه نیست و قطعاً ارتقاء آن با جدیت پیگیری خواهد شد و قطعاً این موضوع در کاهش جرائم موثر است و همچنین احداث دادسرای ناحیه در این شهر نیز از مرکز پیگیری خواهد شد.

حسین رجبی در ادامه بیان داشت: در حوزه اخلالگران نظام اقتصادی نیز رویکرد دستگاه قضایی استان بسیار جدی است و قطعاً اجازه نخواهیم داد افراد سودجو و فرصت طلب معیشت مردم را تحت الشعاع قرار دهند و بدون شک در صورت شناسایی منتظر برخوردهای قانونی سخت و بازدارنده باشند و در این حوزه با هیچکس تعارف و مماشات نخواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مدیران در مسیر خدمت‌رسانی باید از یکدیگر سبقت بگیرند و این مووضع جای گلایه دارد و موجب تاسف است که افرادی پست و سمتی را تصاحب کرده، اما قدمی برای خدمت‌رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم برنی دارند و قطعاً این موضوع نیز در راستای احیاء حقوق عامه توسط دستگاه قضایی استان پیگیری خواهد شد و با مدیران متخلف نیز برخورد می شود.

گفتنی است با حضور دادستان قزوین، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان و مدیران شهر اقبالیه، باجه خدمات الکترونیک قضایی در اقبالیه افتتاح شد، تا شهروندان بتوانند خدمات قضایی را به صورت شایسته و در سهولت دریافت کنند و بتوانند بدون مراجعه به شهر قزوین، دادخواست ها و شکواییه های خود را به مراجع قضایی ارسال نمایند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها