مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند در گفتگو با بسیج:

آمریکا ناقض بزرگ حقوق بشر است نه حامی آن

بررسی مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در مقابله با کشورهای دیگر
کد خبر: ۹۴۴۲۳۵۶
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

آمریکا ناقض بزرگ حقوق بشر است نه حامی آن

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ حجت الاسلام اکبر قنبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند در گفتگو با بسیج گفت: ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تاکنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید. این در حالی است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‎دهند و همین رویه موجبات سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین المللی فراهم ساخته است.

وی افزود: آمریکا با یکجانبه گرایی و تشدید تحریم های اقتصادی خارج از مجوز سازمان ملل و بدون معافیتهای قانونی با هدف اجبار به تغییر سیاست دولتها مرتکب نقض فاحش و نظام مند حقوق بشر شده است. این روند، منجر به گسترش دامنه اختیارات تحریم های اقتصادی در روابط بین الملل گردیده است

حجت الاسلام قنبری بیان داشت: استفاده از ابزار تحریم برای تحت فشار قرار دادن کشورهایی که به لحاظ سیاسی مستقل بوده و با رویه‎های بین‎المللی آمریکا مخالف هستند، دهه‌هاست که ادامه دارد و در سطوح مختلف، منجر به نقض صریح حقوق بشر گردیده است. این تحریمها تاثیر منفی زیادی بر ملتهای جهان برجای گذاشته و شهروندان در کشورهای مختلف را از حقوق خود محروم ساخته است.

وی در آخر خاطر نشان کرد: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم را برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم ساخته و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده اند.

ارسال نظرات