رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که قدرت حزب الله بسیار بیشتر از عملیات پهپادی روز گذشته بر فراز سکوی «کاریش» است و تل آویو از تکرار این عملیات در مقیاس بزرگتر هراس دارد.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۵۵
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات پهپادی حزب الله بر فراز سکوی گازی «کاریش» در آب‌های منطقه‌ای لبنان گزارش دادند: عملیات پهپادی روز گذشته حزب‌الله، پیامدهای مهمی بر مذاکرات جاری درباره ترسیم مرزهای آبی با لبنان و حجم نیروهای اسرائیلی اختصاص داده شده به حفاظت از سکوی «کاریش» و مقابله با تهدیدات دیگر خواهد داشت.

این رسانه‌ها با اشاره به اینکه پهپادهای پرتاب شده توسط حزب الله به سمت سکوی کاریش با هدف ارسال پیام به تل آویو مبنی بر اینکه باید به خواسته‌های آن پاسخ داده شود، تاکید کردند که اسرائیل قصد تشدید اوضاع با حزب الله را ندارد، اما حزب الله بر این امر پافشاری می‌کند.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: نهادهای امنیتی اسرائیل از تکرار حملات پهپادی حزب الله هراس دارند. این علاوه بر به خطر افتادن احساس امنیت در میان کارگران سکوی گاز کاریش است که اکنون می‌دانند حزب الله قادر است در صورت تصمیم به تغییر هدف پهپادها، مأموریت آن را از نظارتی به تهاجمی تغییر داده و حتی سکوی کاریش را با موشک هدف قرار دهد.

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب‌الله توانایی‌هایی بسیار مهم‌تری از عملیات پهپادی روز گذشته دارد، افزودند: حرف آخر در نبرد بر سر آب‌های اقتصادی هنوز گفته نشده است و انتظار می‌رود این کشمکش ادامه یابد.

این رسانه‌ها اذعان کردند که حفاظت از سکوی کاریش، که در حدود ۱۰۰ کیلومتری ساحل قرار دارد، بسیار پیچیده‌تر از سکوهای دیگر است.

منابع امنیتی صهیونیستی نیز این نگرانی را مطرح کرده‌اند که حزب الله دفعه بعد تلاش خواهد کرد تا پهپادهای بیشتری ارسال کند، زیرا ارسال آنها بسیار ارزان‌تر از عملیات رهگیری توسط اسرائیل است و گزینه دیگری که وجود دارد ارسال پهپادهای حامل مواد منفجره است.

در همین رابطه ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اذعان کرد که حزب الله لبنان به طور جدی حاکمیت رژیم صهیونیستی در زمین، هوا و دریا را تضعیف کرده است.

ارسال نظرات