خبرهای داغ:
اخبار پلیس/ ۱۲تیرماه

اجرای طرح موتوریار پلیس راهنمایی و رانندگی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح موتوریار از مورخه ۱۱/۴/۱۴۰۱ به مدت ۲ ماه در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۵۹
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹

اجرای طرح موتوریار پلیس راهنمایی و رانندگی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ"علیرضا عباسی" اظهار داشت: در این طرح راکبان موتورسوار که مرتکب تخلف رانندگی می‌شوند، در صورت تمایل به جای توقیف موتورسیکلت در پارکینگ در موقعیت طرح بعنوان همیار پلیس، حداکثر به میزان ۲ ساعت، با پوشیدن کاور نسبت به همکاری با پلیس اقدام نموده و پس از کنترل مدارک و ثبت مشخصات وسیله نقلیه آنان در محل ترخیص می‌گردد.

وی افزود: با توجه به این که در استان خراسان جنوبی ۵۰ درصد از تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است این طرح با تاکید بر کنترل تخلفات حادثه ساز شامل حرکت خلاف جهت، عدم استفاده از کلاه ایمنی، پلاک مخدوش، عدم وجود یا همراه نداشتن گواهینامه، حرکت در پیاده رو، اجرای حرکات نمایشی، صدای ناهنجار و حمل بار نامتعارف اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی بیان داشت: طرح استفاده از موتوریار برای نظم دهی به معابر به صورت جدی توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از مورخه ۱۱/۴/۱۴۰۱ روز شنبه اجرا و به مدت ۲ ماه، در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که راکبان موتورسیکلتی که تخلف انجام دهند توسط موتوریاران تذکر داده می‌شود؛ تصریح کرد: موتوریاران در صورت بروز حادثه مورد حمایت‌های بیمه‌ای و مراجع قضائی قرار خواهند گرفت.

سرهنگ عباسی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس نیز در کنار موتوریاران حضور داشته و از ظرفیت این عزیزان برای انضباط بخشی معابر شهری استفاده می‌شود.



اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۲ نفر متهم در"بشرویه"

فرمانده انتظامی"بشرویه" از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ"نصرا... طاهری" اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از جرائم و افزایش امنیت و آرامش عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بشرویه اجرایی شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات تخصصی پلیسی مناطق آلوده و جرم خیز را در شهرستان بشرویه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل‌های شناسایی شده را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه بیان داشت: مأموران در بازرسی و پاکسازی از مکان‌های آلوده، ۱۲ نفر خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر را دستگیر و مقادیری انواع مواد مخدر کشف کردند.

سرهنگ طاهری تصریح کرد: اجرای مستمر طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که به صورت شبانه روزی و با تلاش فرماندهی انتظامی انجام می‌شود، مخلان نظم و امنیت و آسایش مردم احساس امنیت نخواهند کرد.

زمین گیر شدن محموله مواد مخدر در"نهبندان"

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی"نهبندان" در بازرسی از یک سواری پراید، ۱۱۱ کیلو و ۵۵۰ گرم مواد افیونی کشف کردند.
سردار "ناصر فرشید" اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان"نهبندان" اخباری مبنی بر حمل محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محور‌های فرعی این شهرستان دریافت کردند که تیم‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر جهت بررسی موضوع اعزام شدند.

وی بیان داشت: ماموران هنگام کنترل محور‌های فرعی در شهرستان نهبندان به یک سواری پراید که با سرعت در حال حرکت بود، مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده آن دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: راننده خودرو به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد که مأموران خودرو را تعقیب کردند و پس از طی مسافتی با برتری عملیاتی، قاچاقچیان مواد مخدر عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو و با استفاده از پستی و بلندی منطقه از صحنه متواری شدند.

سردار فرشید با بیان این که تحقیقات پلیس برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد؛ تصریح کرد: ماموران در بازرسی از سواری پراید، ۱۵ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و ۹۶ کیلو و ۳۵۰ گرم حشیش کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان این که در مجموع این عملیات ۱۱۱ کیلو و ۵۵۰ گرم مواد افیونی کشف شده است؛ خاطرنشان کرد: برخورد ماموران انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر قاطع و بدون اغماض خواهد بود و پلیس اجازه جولان و سرکشی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نخواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها