خبرهای داغ:
مدیرکل شرکت نیروی برق استان قزوین؛

روستاهای بالای ده خانوار استان، صد درصد دارای برق هستند/ در راستای پایداری شبکه، به دنبال مدیریت مصرف خانگی هستیم

خواجه وند عنوان کرد: در حال حاضر روستاهای بالای ده خانوار استان قزوین، صد درصد دارای برق هستند. تمام تلاش ما در خصوص بحث های مرتبط با پایداری شبکه این است که به ویژه مصرف خانگی را مدیریت نماییم.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۷۰
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

قزوین_ نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان و تقدیر از اصحاب رسانه در گذر از پیک تابستان 1401 با حضور یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفای استان، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع برق، علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت نیروی برق قزوین برگزار شد.

 

 

مسعود خواجه وند مدیرکل شرکت نیروی برق استان قزوین در این نشست با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ سازی مصرف انرژی بیان کرد: رسانه در بحث شفافیت سازی و قوه محرک برای مدیران دولتی و خصوصی است.

 

وی با اشاره به موارد و مشکلات و آسیب های مرتبط با صنعت آب و برق گفت: با بیش از ۶۴۲ هزار مشترک در شش شهرستان و ۹ مدیریت، خدمات صنعت برق به استان ارایه می شود که در وسعت ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع است و در حال حاضر روستاهای بالای ده خانوار استان قزوین، صد درصد دارای برق هستند.

 

مدیرکل شرکت نیروی برق استان قزوین اظهار کرد: جزو استان هایی هستیم که توانستیم با مدیریت مناسب جزو شاخص های کشور باشیم. از چالش های مهم استان بحث مرتبط با ناترازی تولید و مصرف است. در آمار کشور ناترازی ۱۴ هزار مگاواتی وجود دارد که با تفاهم نامه منعقد بین وزیر نیرو و سازمان صمت ده هزار مگاوات از این ناترازی را صنعت متعهد شده که مدیریت نماید.

 

خواجه وند عنوان کرد: تمام تلاش ما در خصوص بحث های مرتبط با پایداری شبکه این است که به ویژه مصرف خانگی را مدیریت نماییم. مدیریت با داخل و خارج شهرک ها با همکاری صنایع و صنایع فولادی به صورت دو هفته کار و دو هفته همکاری و در بخش کشاورزی به صورت چهار ساعت همکاری در بحث چاههای کشاورزی صورت گرفته و سعی شده خللی در بحث مدیریت برق استان ایجاد نشود.‌

 

وی افزود: در بحث مدیریت مصرف و تقاضا عددهای تأثیرگذاری وجود دارد. ما هرچه به سمت تولید برویم اگر بحث مدیریت مصرف وجود نداشته باشد ناترازی هر روز بیشتر می شود. 

 

مدیرکل شرکت نیروی برق استان قزوین در ادامه تصریح کرد: مصرف خانگی کشور با توجه به الگوی مصرف جهانی بیش از پنج برابر نرم مصرف خانگی جهان است که این امر بحث مدیریت مصرف را پررنگ تر می کند. در مدیریت عرضه و تقاضا نیز بهترین زمان دریافت انرژی برای مصرف کننده تبیین می شود. در خارج از ایام گرم سال کل مصرف کشور ۴۵ هزار مگاوات است و در همین ایام به مصرف ۷۰ هزار مگاوات می رسد اما با مشوق های موجود به این سمت رفتیم. 

 

وی ادامه داد: مشوق های خوبی برای مصرف کنندگان وجود دارد و از رسانه ها می خواهیم در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی همکاری نمایند.

 

خواجه وند در ادامه با اشاره به بحث سرقت ها یادآور شد: شرایط به سمتی رفته که موجب نارضایتی در جامعه و در سطح کشور شده و در بخش صنعت برق سرقت سیم های مسی وجود دارد و در حالی که نیروهای ما باید خدمات دیگری ارائه دهند باید به بازسازی کابل های سرقت شده بپردازند. با توجه به تعاملات بخش قضا و نیروی انتظامی که وجود دارد از طرفین رسانه نیز کمک می خواهیم تا به کمک صنعت آب و برق بیایند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها