به مناسبت هفته افشا و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی

نشست بصیرتی در پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه برگزار شد

همزمان با هفته افشا و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نشست بصیرتی در پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه با حضور پرشور بسیجیان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۵۲۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ نشست تبیینی- بصیرتی با موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی و مقایسه آن با حقوق بشر در نهج البلاغه با سخنرانی راضیه ادهم مربی شبکه صالحین پایگاه حضرت آسیه در جمع سرگروه های صالحین و عرصه های نقش آفرین در پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) برگزار شد.

راضیه ادهم ضمن اشاره به علت نامگذاری ۶ تا ۱۲ تیرماه به هفته افشاء و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: دولت جنایتکار آمریکا همواره بیشترین موارد نقض حقوق بشر را در جهان داشته است. ترور نافرجام و سوء قصد به جان مقام معظم رهبری ترور شخصیت های دینی و علمی بمباران هواپیمایی مسافربری توسط ناو آمریکایی و غیره در طی روزهای ۶ تا ۱۲ تیرماه در سال ۱۳۶۰ به بعد از جمله جنایت های آمریکا علیه ایران بوده است.

او افزود: حقوق بشر یعنی حقوق طبیعی هر انسان بدون توجه به ظاهر نژاد و اعتقاد و بینش حقوق بشر آمریکایی شعار عدالت و صلح را می دهد ولی در برابرش جنایت های بی شماری را علیه مردم مظلوم مسلمان و غیر مسلمان در سراسر جهان حتی هموطنان خود در آمریکا انجام می دهد.

مربی شبکه صالحین پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه خاطرنشان کرد: اسلام حدود ۱۶۰۰ سال پیش از حقوق بشر صحبت کرده است. امیرالمومنین در نهج البلاغه در خصوص حقوق بشر به مواردی چون حق حیات، حق آزادی، مساوات و غیره اشاره می کند. امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می فرماید: و بپرهیز از خون ها و ریختن آن به ناروا که چیزی چون ریختن خون به ناحق آدمی را به کیفر نرساند و گناه را بزرگ نگرداند نعمت را نبرد رشته عمر را نبرد.

در ادامه ادهم با بیان دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر آمریکایی دروغ بزرگیست که باید افشا شود اینها علیه حقوق بشر اقدام می‌کنند اما پرچم دفاع از حقوق بشر را دست می‌گیرند‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار