طلاب و روحانیون استان شبکه ای موثر و تاثیرگذار هستند/ روحانیون به عنوان امام محله نقش آفرین باشند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مساجد ما سنگر هستند، گفت: اگر از این سنگرها عقب نشینی کنیم، وضعیت دست دشمن می افتد، گفت: طلاب و روحانیون استان شبکه ای موثر و تاثیرگذار در سطح جامعه هستند.
کد خبر: ۹۴۴۲۵۸۶
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در جلسه مدیران و طلاب حوزه های علمیه استان و روحانیون،ائمه جمعه و جماعات استان با حضور« آیت الله اعرافی» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، اظهار کرد: زمانی تعداد روحانیون بومی استان از تعداد انگشتان  دست کمتر بود و امروز ۸۵۰ نفر طلبه ایلامی استان به غیر از کسانی که در حوزه های علمیه قم و دیگر استان های کشور در حال تحصل هستند، فعال و مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه علاوه بر این امروز ۱۴۵۰ نفر از خواهران طلبه در  مدارس علیمه استان مشغلو تحصیل هستند، افزود: این ظرفیت و توانمندی در استان مسئولیت طلاب و روحانیون را بیشتر می کند، طلاب و روحانیون استان، مجموعه ای و شبکه ای از  روحانیت استان به عنوان، مطمئن ترین، قوی ترین و موثر ترین کسانی که پایگاه مردمی دارند را تشکیل می دهد  و می توانند افکار جامعه را مهندسی کنند.

وی با بیان اینکه نمونه این تاثیرگذاری را در مشارکت ۶۲ درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری نشان داده شده است، ابراز کرد: نقش روحانیون و طلاب استان در کرونا، سیل و زلزله و سایر حوزه ها بسیار درخشان و حائز اهمیت است، بعد از محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده بود، روحانیون و طلاب حضور گسترده ای در راستای کمک به مردم و به ویژه کمک های مومنانه داشتند.

 امام جمعه ایلام تصریح کرد: طلاب و روحانیونی که به واسطه شغل در جایی مشغول به کار هستند، مراقبت کنند که خدای ناخواسته مسئولیت اصلی  و اساسی خود به عنوان سرباز انقلاب و ولایت را مورد غفلت قرار ندهند، شرایط فعلی ما اقتضای ضروری برای احیای نماز سه وعده در مساجد را دارد و خواهش می کنم اگر طلاب و روحانیون به مسجد دسترسی دارند، نماز را در مساجد اقامه کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مساجد ما سنگر هستند، گفت: اگر از این سنگرها عقب نشینی کنیم، وضعیت دست دشمن می افتد، طلاب و روحانیون باید نقش امام بودن را ایفا کنند، امام جماعت محله نقش فرماندهی و راهبردی دارد، الان در محلات جوان های بسیجی این نقش را ایفا می کنند و در شناسایی نیازمندان فعال هستند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی لازم است طلاب و روحانیون در این حوزه وارد شده و در راستای خدمات رسانی به زوار و جمع آوری کمک های مردمی  حضور یافته و در کنار خادمان زوار، مدیریت این امر را برعهد بگیرند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه  امروز لازم است که قرارگاه فرهنگی اربعین تشکیل شود و اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شود، تصریح کرد:  پاسخگویی به شبهات، همراهی با خادمان اربعین حسینی و بیان احکام ارزشمند است، طلاب و روحانیون استانبایستی در این حوزه ها، بیشتر ورود داشته باشند، تامین غذا و اسکان برای زوار لازم است اما از این فرصت اربعین برای ارتباط جوانان و نسل جوان با خدا و ائمه اطهار(ع) باسیتی بهره برد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه طلاب و روحانیون به عنوان نقش آفرین فرهنگی در اربعین حسینی حضور داشته باشند و ائمه جمعه پای کار باشند، گفت: در راستای امنیت شغلی اساتید حوزه و وضعیت معیشتی طلاب توجه شود که ناچار نشوند که برای تامین معیشت به شغل های دیگری روی بیاورند  که خود این موجب می شود که  از درس  و ماموریت اصلی خود خارج شوند.

وی در پایان با تقدیر از حضور و سفر آیت الله اعرافی به استان ایلام، خواستار توجه ویژه به حوزه ها و مدارس علمیه استان ایلام شد.

ارسال نظرات