مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

علما و روحانیون مبانی معرفتی شهدا را برای جوانان تبیین کنند

ساری-سردار ملکی با بیان اینکه شهدا معرفت عمیق به عاشورا و قرآن داشتند، افزود: علما و روحانیون مبانی معرفتی شهدا را برای جوانان تبیین کنند.
کد خبر: ۹۴۴۲۵۹۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در جمع پاسداران و سربازان ستاد سپاه کربلا، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، با اشاره به اینکه شهدا ناظر اعمال ما هستند، گفت: شهدا به خدای متعال معرفت داشتند. مبانی که موجب هجرت شهدا شد، این مبانی را باید علما تبیین کنند.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدا معرفت عمیق به عاشورا و قرآن داشتند، افزود: شهدا خودشان را برای خدا هزینه و جان خویش را نثار خدای متعال کردند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با تصریح بر اینکه شهدا مال و جان و هرچه داشتند، به خدای متعال تقدیم کردند، اضافه کرد: اوج کمال یک انسان، این است که هرچه دارد را به خدای متعال اهدا کند.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدا صفحه نورانی عاشورا را دیدند و درک کردند، خاطرنشان کرد: شهدا با نگاه عاشورایی هجرت کردند و به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدا دراوج خستگی و مشکلات جنگ، ایستادگی و مقاومت کردند، اضافه کرد: شهدا  راهی که انتخاب کردند عاقلانه بود.

سردار ملکی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدا بصیرت داشتند، گفت:گاهی یک استاد دانشگاه بصیرت ندارد، اما یک کشاورز و کم سواد بصیرت دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به خاطراتی از شهدا پرداخت و اضافه کرد: ما شهدای اهل سنت کم نداریم. شهدایی که در تمامی زمان‌ها و وقت عملیات‌ها نماز اول وقتشان ترک نمی‌شد.

سردار ملکی به شجاعت، تواضع، ادب، بصیرت، ولایت مداری، اخلاص و شهامت شهدا اشاره کرد و گفت:باید از سبک و سبره شهدا گفت و به مردم منتقل کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در ادامه به حوادث سال ۶۰ هم اشاره کرد و گفت: باید حوادث سال ۶۰ را برای جوانان و مردم تبیین کرد.و مردم و جوانان بدانند در دهه ۶۰ چه اتفاقی افتاده و فعالیت‌های منافقین علیه انقلاب چه بود . این دهه برای مردم و جوانان گفته نشد. 

سردار ملکی با تاکید بر اینکه اگر افکار و سیره شهدا را برای مردم و جوانان تبیین کنیم، دیگر شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نیستیم، افزود: مهمات جمهوری اسلامی ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های دهه ۶۰ است که شهدا چگونه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران دنیا دوستی را مهم ترین عامل برای ریزش افراد از انقلاب وولایت دانست و گفت: شهدا دنیا طلب نبودند و به هرچه دنیادوستی بود پشت پا زدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه امنیت بزرگترین سرمایه کشور است،خاطرنشان کرد:امنیت و عزت کشور مرهون خون شهداست.

سردار ملکی با اشاره به اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی با دشمنان نظام قرار دارد،افزود:عیار انسانها در جبهه های نبرد حق و باطل مشخص می شود و زمانی ما در این جنگ پیروز می شویم که همراه ولایت باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها